Volgers

Volgers

maandag 17 mei 2021

verzorging

In de jaren '80 kreeg ik een vriendin,die heel milieubewust was.Ik leerde veel van haar.O.a dat ook in verzorgingsproducten ongezonde stoffen kunnen zitten. Het item dierproefvrij was er toen nog niet. Ik probeerde de producten van weleda,de iris-lijn. Fijne creme's,heerlijk subtiele geur en zuinig in het gebruik. Want aan zoiets hangt een prijskaartje.........Langzamerhand kwamen er meer merken met natuurlije verzorging. Ik pobeerde er enkele uit. Jaren lang was de bergamot bodymilk van de bodyshop mijn favoriet. Maar zoals het zo vaak gaat,verdwijnt er iets en komt er een vernieuwde,minder prettige versie in de plaats. Dus terug naar mijn vertrouwde iris smeersels.......Ook Weleda vernieuwde en kwam met nieuwe lijnen. Voor elke leeftijdsgroep eentje. Mijn "rijpere huid" gedijde goed met de rozen-serie. Eigenlijk zou ik qua leeftijd nu de granaatappel producten moeten gebruiken. Helaas,die geur bevalt me niet. Dus doe ik jong en smeer,hopelijk nog heel lang mijn rozencremes.

8 opmerkingen:

  1. Oi, ik drukte verkeerd, mijn hele reactie is verdwenen.. geeft niet, maar ik smeer ook. Als sinds mijn 30 ste! Smeer met alles wat er maar in de aanbieding is.. en nog zeer onregelmatig ook... Weet niet of het de zalfjes zijn of mijn levensinstelling.
    Schijn er nog goed uit te zien voor mijn 71. ;-))

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik maak me allang niet druk meer om mijn huid .Ben er nooit mooier op geworden haha .Maar eerlijk gezegd gebruik ik gewoon een goedkoop potje Creme van de Lidl en mijn huid verdraagt dat gelukkig goed

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Sinds ik op microplastic let, ben ik nu over naar het merk Weleda. Mijn handen waren schuurpapier geworden en sinds ik weleda gebruik, is mijn huid weer helemaal hersteld. Je hebt inderdaad erg weinig nodig.
    De iris geur is zeker heerlijk. De amandel trouwens ook, als je er aan gewend bent.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ik reageer raar op parfums. En gek genoeg ook op die van Weleda. Ik kan er niet tegen, wat voor mij betekent dat het toch niet zo natuurlijk is. Ik gebruik een parfumvrije crème met glycerine voor mijn handen. En parfumvrije zeep van olijfolie gemaakt. Verder niks.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Weleda, mijn moeder gebruikte het, maar ik kan er niet tegen heel raar. Wie kan er nou niet tegen Weleda.
    En wat Elisabeth zegt, die goedkope van de Lidl is ooit eens als beste getest door de consumentenbond

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat fijn dat Weleda goede kwaliteit blijft. Ik vind het altijd enorm jammer als ze iets gaan vernieuwen, en daardoor slechter maken.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Hier ook de rozenolie van Weleda. Heerlijk!

    BeantwoordenVerwijderen