Volgers

Volgers

zondag 20 juni 2021

nadenken

De gemeente heeft een wispelturig afvalbeleid. Eerst de GFT-kliko inleveren en dat vuil in de ondergrondse container voor restafval. Na toch wel veel restafval kwam de groene bak weer terug. Nu is er nog te veel restafval per inwoner.Ik ben benieuwd,of men in die berekening ook de grote hoeveelheid toeristen met hun afval heeft meegenomen.In hun "wijsheid"besloot men de containers te sluiten. Bewoners hebben een "sleutel" gekregen en kunnen één keer per dag iets weggooien..........Dat is nadenken. Ik had nog wat takken liggen en neem dan meteen het nog net niet volle keukenzakje mee.Met de wandelingen met Merle moet ik de route zó kiezen,dat ik langs andere prullenbakjes kom. Want waar moet anders het poepzakje in?.........Ik ben benieuwd hoe het zal gaan met zwerfvuil. Vanochtend lagen er pizzadozen bij een vuilcontainer. Anders had ze er even in gedaan. Maar nu zit de zaak op slot.Ik was gewend om elke dag een stuk zwerfvuil op te rapen. Maar zonder een prullebakje in de buurt laat ik het voortaan liggen. Ook was het duidelijk merkbaar de laatste jaren,dat de hondenpoep goed opgeruimd werd. Zou dat zo blijven,nu het minder goed weg te gooien is? Ik weet wel,als er ook maar iets naast onze container ligt,dan bel ik de gemeente.Ze komen het maar weghalen. Dat zijn de consequenties van hun beleid.

8 opmerkingen:

  1. Ik voel helemaal met je mee. Hier ook allemaal beleidsveranderingen. Met consequenties. Had het er laatst met de opruimmensen over, die alles weghalen wat illegaal ernaast is gezet. Een soap is het.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hier gaat het vooralsnog goed, met een groene, een grijze en een oranje
    bak. Die laatste voor plastic. En oud papier wordt apart opgehaald om de week

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat een ellende he al die regeltjes en op slot dingen. Hier werden eerst alle bakken aangepast zodat we er alleen maar met een slot inkonden en werd er de keren geteld dat je erin ging dus dan doe je dat ook niet zomaar even wat zwerfvuil weggooien en de bakken waren verkleind. Nu is gelukkig het slot er toch weer af. Wat een onnodige aanpassingen die handenvol geld kosten. Wij scheiden alles netjes. Het blijft moeilijk om het goed te regelen. pffff

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Eén keer per dag is niet vaak zeg. Dan moet je inderdaad wel goed nadenken. Wat apart. Hoe controleren ze dat 1 keer per dag dan?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Nee,ik heb de brief nog een keer goed gelezen. Het is 30x per maand,wat neer komt op 1x per dag. Je zult maar een baby-tweeling hebben met papieren luiers.

      Verwijderen
  5. Soms gaan dingen te ver. Het helpt wel om dit geluid ook daadwerkelijk bij de gemeente aan te geven. Misschien krijg je een oplossing aangeboden, zeker ten aanzien van dat zwerfvuil.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Bij ons in de gemeente gaat er ook veel veranderen, zo mag je nog maar een keer per jaar grof vuil laten ophalen. Je mag het wel vaker zelf brengen, maar ik heb bijvoorbeeld geen auto dus ik moet goed opletten wanneer ik van iets af wil en het dus bewaren voor die ene keer dat het gratis mag. Verder moeten we per storting gaan betalen voor de ondergrondse container. Ik voorzie veel illegaal gedumpt afval want sommige mensen gooien dagelijks een zak in die container en ik zie die nog niet elke keer betalen. En ik ga als het zover is ook mijn containers maar voorzien van een slot, want er zijn nu ook al buren die mijn container gebruiken , nu dat gratis is vind ik het nog niet zon probleem , maar volgend jaar dus wel, want dan moet ik vaker mijn container aan de weg zetten en er ook nog voor gaan betalen. En de afvalstoffenheffing word niet goedkoper met deze maatregelen dus we betalen in feite 2 keer .

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. PS deze maatregelen zijn zogenaamd genomen om de afvalstroom te beperken en afval scheiding te bevorderen, ja zo lust ik er nog wel eentje.

      Verwijderen