Volgers

Volgers

maandag 20 september 2021

Rabiesje

De laatste maanden hoor je steeds meer over (ras)honden,die gestolen worden. De Zeeuwse politie heeft een waarschuwing gegeven. Niet meer je hond zonder toezicht bij een winkel vastmaken en men adviseerde zelfs om ze niet meer los te laten lopen in de natuur....... Wat was dat vroeger dan veiliger. Een enkele keer werd een hond wel eens meegenomen,maar dan voor de visvisectie.. Onze honden zaten altijd los of vast te wachten bij een winkel. Ook Merle ging aan de haak bij de apotheek of bakker. Maar dan had ik er werd zicht op.Ons tweede hondj,een klein vuilnisbakje was helemaal makkelijk. Die bleef zonder riem zitten wachten,bij winkels e.d. Ik zal nooit die keer vergeten bij de bibliotheek. De hond had zo'n felgekleurde penning met het woord "rabiës"er op. Bewijs van inenting.Ik kwam terug uit de bieb en daar zaten twee meisje naast het hondje. Arm er om heen en aaien. "Ach Rabiesje toch,zit je hier helemaal alleen? Wij blijven wel bij je hoor" hoorde ik de kinderen zeggen.Ik heb hen maar niet verteld over hondsdolheid en dat de hond Aquila heette.Nee,ik heb hen vriendelijk bedankt,dat ze Rabiesje gezelschap gehouden hadden.

7 opmerkingen:

  1. Wat een leuk verhaal! En een snoezige foto!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat lief. Kon je Aquila daarna nog wel Aquila noemen?

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat een lief blogje... Daar wordt een mens vrolijk van.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Aargh wat erg zeg, dat zelfs je huisdier nog gestolen kan worden....

    Ik moet wel lachen om dat Rabiesje : ))))

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat een lief verhaal! Ja de hond nu buiten laten is nu veel minder goed om te doen. wij hebben een heel klein hondje dat zo meegenomen kan worden. Niet echt een optie dus ook.

    BeantwoordenVerwijderen