Volgers

Volgers

maandag 23 mei 2022

ezelinnenmelk

Gisteren kwam mijn man thuis uit Frankrijk. Hij bracht een leuk cadeautje voor me mee van de mensen uit Merle. Een lokaal produkt,zeep met ezelinnenmelk. In de tijd,dat ik er nog kwam ,had ik vaak de ezeltjes gezien. Maar niet beseft,dat er toen al een kleine zeepmakerij was. Nu is de produktie groter met een aantal heerlijk geurende zeepjes in het assortiment......Ooit las ik eens,dat Cleopatra een bad nam in ezelinnenmelk. Op de site van dat fabriekje las ik de voordelen voor je huid van die zeepjes.Nu was ik mijn gezicht nooit met zeep,maar misschien moet ik het af en toe maar eens doen. Proberen of mijn huid daar beter van wordt.......Eén van de zeepjes hangt al in het toilet en geeft daar een heerlijke geur. De anderen had ik verpakt in plastic,maar je ruikt ze er doorheen.Dus die bewaar ik in de kledingkast.Zo heb ik een geur-herinnering aan die lieve ezeltjes.

3 opmerkingen:

  1. Ezelinnenmelk, ja dat ken ik ook van Cleopatra. Wie weet hoe mooi je ervan wordt.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik vond het altijd nogal raar van Cleopatra, ik dacht dat het een gigahoeveelheid melk moest zijn. Een zeepje lijkt me logischer

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Geurherinneringen... dat zijn de mooiste herinneringen!

    BeantwoordenVerwijderen