Volgers

Volgers

dinsdag 26 juli 2022

vanzelfsprekend

Gisterenochtend draaide ik de kraan open en er kwam maar een dun straaltje uit. Daar was iets mis. Ooit op vakantie maakten we dit ook mee en was er even later helemaal geen water meer. Dus snel vulde ik een paar flessen en grote pan. Nou ja,snel.Van alle kanten kwam er informatie binnen tot een NL-alert toe. Ergens een breuk in de waterleiding,die nog niet gevonden was......... Wij boften,want verschillende mensen hadden helemaal geen water.Bovendien hebben we een regenput.........Eind van de ochtend zag een 4-jarig jongetje,dat er in de droge sloot achter zijn tuin veel water stroomde. Lek gevonden.Lek afgesloten,water omgeleid en de druk verbeterde.Toen realiseerde ik me de vanzelfsprekendheid,waarmee ik de kraan opendraai en verwacht schoon water te krijgen. Een luxe eigenlijk. Nu zijn we wel zuinig met water. Een teiltje van groenten wassen gaat bij de braam. Kookwater van eieren of opvang bij de douche aanzetten ook......Vanochtend heb ik gedouched en nu draait de wasmachine. Het kan weer.

5 opmerkingen:

  1. Ja, dat is zo normaal hè, dat water. Maar ik realiseer me af en toe ook hoe bijzonder dat is. Ik ben erg zuinig met water. Ik vertel wel eens aan mensen dat ik net als jij douchewater opvang en inderdaad kookvocht van een ei hergebruik. Dat brengt ze dan op een idee, zoals ik zelf ook op dat idee kwam. Ik erger me ook. Aan de buurman die een groot zwembad vol laat lopen voor z'n 3-jarige. En de volgende dag laat hij het leeglopen en vult het weer opnieuw. Een klein badje zou ook kunnen toch?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ooit vroeg ik zo'n situatie aan de kinderen "Zullen we de bomen op het schoolplein water geven uit het zwembad".Ze vonden het zowaar leuk.

      Verwijderen
  2. Ja, daar moeten we meer over nadenken. Ik ben wel zuinig, maar het kan meer. Als ik jou en Bettie lees.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Deze reactie is verwijderd door de auteur.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Bij ons op Tholen wordt hard gewerkt aan zowel water als electriciteitsnet en hebben we regelmatig storing en/of aangekondigde afsluitingen.
    Het duurt nog weken, dus heb uit voorzorg maar flessen gevuld staan.

    BeantwoordenVerwijderen