Volgers

Volgers

donderdag 22 juni 2017

koelte

 
 
Zo'n uurtje geleden begon het te rommelen. De lucht werd donker. Er kwam een kleine onweersbui aan. Aan het begin van de middag was er al een exemplaar verderop gepasseerd. En voelden we hier de koele windvlagen.
Wat is dat aangenaam. Het begon te regenen en met de druppels kwam koelte. En de geur van natte aarde. Mijn man zat droog onder het afdak van zijn koffie en de temperatuur te genieten.
Ik zie ook meteen planten met slappe bladeren opfleuren. Natuurlijk zijn deze druppels er maar eentje op de gloeiende plaat van dagen lang droog en heet weer. Maar toch, het is iets. Ik hoop, dat op het vergeelde grasveld het begin van nieuwe grassprietjes gaat groeien.
Vannacht zocht ik ook de koelte. Ik kan redelijk goed slapen aan het begin van een hete nacht. Maar boven de 30 gr wordt zweterig. Ik besloot een poosje buiten te gaan zitten.
Met een kopje thee knapte ik helemaal op. Ik had geen lampen aan gedaan en zat bij het licht van de zonnepeertjes van de buren te genieten. Als er geen muggen bestonden, zou ik best buiten willen slapen.

6 opmerkingen:

  1. Lekker hè. Ik hoop ook dat er voldoende water valt vandaag voor een periode. Gisten heb ik de druivenstruiken met leidingwater voorzien. De bramen ook. Ik zag dat de bramen zich niet naar behoren ontwikkelden.

    Op de moestuin gebruiken we water uit de vaart. Op mijn huidige moestuin is dat met een pomp. Op de vorige moestuin werd het geheveld.

    Volkstuinders gebruiken drinkwater voor hun stuk tuin. Dat vind ik echt zo niet mijn ding.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik heb zo weinig druif,braam,bes en bakken met groenten. Dat gaat allemaal met putwater en alle keukenwater van b.v. groenten wassen.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Heerlijk hè die verkoeling ! Waren we wel aan toe. Het huis kan nu lekker doorwaaien, kunnen we weer rustiger slapen..
    En die muggen..ze zijn er wel erg vroeg dit jaar!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Hier op Tholen hebben we geen regen gehad, de regentonnen zijn alweer bijna leeg en we hebben toch deze week met kraanwater de bonen, uien en aardbeien bewaterd, anders is het ook zo zonde van al het werk.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Bij ons nog steeds geen regen van betekenis gezien. Jammer, want de tuin snakt naar een beetje vocht.

    BeantwoordenVerwijderen