Volgers

Volgers

zondag 28 juli 2019

terug in de tijd

Via via kwam ik een klassenfoto van heel vroeger tegen ,waar zowel mijn vader als mijn moeder op staan.Mijn vader is de vierde van links op de achterste rij. Mijn moeder het meisje met vlechten rechts onder.
Ik herinner me nog, dat mijn vader eens vertelde over de snelheid van het licht. En als iemand nog sneller reisde, die persoon terug ging in de tijd. Als 10-jarige zag ik dat wel zitten. Ik zou terug willen naar  den Briel uit 1926. Om dan een potje te knikkeren met het kind, dat mijn vader toen was.
Daar dacht ik aan bij het zien van die foto. Ik weet best veel uit de tijd, dat mijn ouders jong waren. "Vertel nog eens over vroeger?"was een veelgestelde vraag van me. Dan probeerde ik me een voorstelling te maken van het leven toen. Ook was er een tijd, dat ik niet genoeg kon krijgen van dat enkele fotoalbum met oude bruine foto's.
Veel van die oude verhalen kwamen boven, bij het zien van die foto. Wat had ik graag even in die klas willen kijken toen. Het is grappig, dat het ene jongentje en dat meisje toen geen idee hadden, dat ze samen zouden trouwen. Laat staan dat zo'n 90 jaar later hun dochter naar die foto zou kijken


 

9 opmerkingen:

  1. Dat is prachtig en heel bijzonder!!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Bijzonder en heel mooi!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat leuk dat ze samen op school hebben gezeten

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Mooi dat je die foto nog hebt en het verhaal erbij. Ja tijdreizen dat blijft altijd boeien!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Leuk dat je ouders samen op school zaten. Dat had bij mijn ouders ook gekund, ze scheelden 8 dagen in leeftijd en woonden beide in Leeuwarden, alleen woonden ze in verschillende buurten.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Mijn vader zat in de 5E van de lagere school toen mijn moeder als 6-jarige voor het eerst op het schoolplein liep.
    Papa vertelt: ik zag jullie moeder daar lopen en dacht:” dat is het meisje waar ik later mee trouw”.
    Ze zijn bijna 66 jaar samen geweest waarvan 58 jaar getrouwd!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Ik vind de sfeer op dit soort oude foto's altijd zo mooi. Echt van vervlogen tijden en mensen die voorbij gingen...

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wat een leuke foto, wat haal je het gezicht van oma er goed uit! Heb de foto opgeslagen :-)

    BeantwoordenVerwijderen