Volgers

Volgers

zondag 13 oktober 2019

ufo?



Voor het weekend was ik vroeg op. Het was droog, om half zeven fietste ik een flinke ronde door het dorp. Donker en doodstil, heerlijk is dat.
Ineens zag ik aan de hemel een vuurballetje. Zoiets als siervuurwerk voor het uiteenspat. De bal was groen, ongeveer zo groot als een tennisbal. Met een oranje staart. Het vloog horizontaal, heel snel en verdween uit het zicht door hoge huizen.
Ik stapte van de fiets en zocht de hemel af. Niets meer te zien. Ook geen knal van vuurwerk. Zou het een komeet kunnen zijn? Of misschien een ufo Dat laatste hoop ik. Want ik heb altijd graag zo'n buitenaards toestel willen zien.
In de jaren '70 las ik eerst het boek "waren de goden kosmonauten. Dat gooide mijn wereldbeeld omver. Later kochten we de eerste in het Nederlands verschenen boeken over ufo-waarnemingen. Dat was ook de tijd van de goede sf-boeken. Assimov met zijn robotpsychologie, we vraten die verhalen.
Ook hoopte ik altijd, dat er tijdens mijn leven nog contact zou komen(of vrijgegeven oudere ontmoetingen) met buitenaardse intelligentie.  Dan moeten de aliens opschieten, anders lukt dat niet meer.
Wat er vanochtend voorbij scheerde zal ik wel nooit weten. Ik houd de Zeeuwse nieuwssites in de gaten of er meer vroege vogels die waarneming deden.

7 opmerkingen:

  1. Ik heb ook een tijdje dergelijke boeken verslonden.
    Ga eens zoeken of er een Facebook groep bestaat hierover. Altijd leuk andere dingen te ontdekken

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. ken je de serie Ancient Aliens op History? Zitten ook boeiende afleveringen bij. Soms met commentaar van die al oude Erich von Däniken

      Verwijderen
    2. nee ken ik niet, las al dat History een betaald kanaal is en dan haak ik snel af. We hebben nog zoveel te kijken.
      Ga wel verder weer eens lezer erover

      Verwijderen
  2. Wat een prachtige waarneming! Misschien is het een meteoor, een stuk steen dat de dampkring binnenkwam.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Blijf kijken en nieuwsgierig!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Mooie waarneming. Denk ook aan een meteoor.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Dat klinkt wel bijzonder zeg. Ik ben benieuwd wat het was nu.

    BeantwoordenVerwijderen