Volgers

Volgers

zaterdag 25 juli 2020

krijs-kauw

Er is een kauwen-ouder met een jong in de tuin. Krijsen, dat die kleine doet. Dwingend, want het beestje wil gevoerd worden.
Dat geluid raakt iets bij Merle. Eerst ging ze kijken, wat er aan de hand was. Een week later dook Merle veilig achter de stoel, als de herrie buiten begon. Maar vanochtend was het helemaal raak. Het kauwtje is intussen ouder en produceert meer geluid. Bovendien zaten ma en jong op de put, vlak bij de open deur.
Het leek wel, alsof Merle een beetje bang was. Ze gedroeg zich, als bij vuurwerk in de verte. Kwam tegen me aanstaan en de staart was bijna tussen de poten. Ik probeerde haar gerust te stellen. Wonderlijk, na bijna 11 jaar kan ik nog niet alle gedrag van de hond duiden.  Dit snap ik echt niet. Misschien de toonhoogte van het geluid? Of zijn er bijgeluiden, die ik niet hoor? Is die krijser er weer, dan jaag ik hem maar weg.


7 opmerkingen:

  1. 't Is gewoon geen prettig geluid denkt Merle, ga weg.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ja, kon je het haar maar vragen wat haar dwarszit aan het geluid. Het is wel een vreselijk geluid, vind ik ook.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. O wat grappig. Zouden dieren ook autistisch kunnen zijn. Mijn kleinzoon kon er ook niet tegen toen hij heel klein was.
    Maar ja ik had een kat die de keuken uitvloog als ik een plastic vuilniszak in de handen nam want dan wist hij dat ik hem los schudde wat ook herrie maakte.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Hoe ik mijn huwelijk heb kunnen redden.
    Ben getrouwd en 35 jaar oud, kom uit Monaco. Ik ben 7 jaar getrouwd met mijn man Kennedy, we hebben 2 kinderen. Mijn huwelijk met mijn man is altijd geweldig geweest totdat er vanuit het niets een derde partij binnenkwam. Het begon allemaal toen ik de nauwe band tussen Jonathan en zijn zogenaamde secretaris begon te observeren. Ik had hem zelfs benaderd over de secretaris en hij zegt dat ze gewoon vrienden zijn. Ik wist dat dit allemaal leugens waren op de dag dat ik een paar liefdesberichten op zijn telefoon zag van zijn secretaresse, ik hem ermee confronteerde, onmiddellijk laaide hij op en vroeg me welk recht ik had om te temperen met zijn telefoon, ik vertelde hem dat ik het ging rapporteren hij en de secretaris van zijn bedrijfsleider, onmiddellijk stuiterde hij op me toen hij dat hoorde en begon me te slaan, onze kinderen begonnen zelfs te huilen. Ondanks zijn houding was ik nog steeds bij hem, hij stopte soms met slapen thuis, in de mate dat hij zelfs het huis uit pakte en met zijn secretaresse begon te vertrekken, hij verliet me met onze kinderen. Ik was in tranen, ik had niemand om naar toe te rennen omdat ik alleen maar wilde dat mijn man naar huis terugkeerde, totdat ik Dr. Ajayi tegenkwam hij vertelde me dat de oorzaak van mijn problemen was dat mijn man een slechte betovering had gehad dat het waren niet zijn heldere ogen. Hij vertelde me dat hij een paar spreuken ging uitspreken en mijn man zal bij me terugkomen en hij vertelde me wat ik zou doen. Ik ben er trots op te kunnen zeggen dat het nog geen zeven dagen duurde voordat mijn man bedelend naar huis terugkeerde en zo nuchter dat mijn familie weer bij elkaar is. Allemaal dankzij Dr Ajayi, u kunt contact met hem opnemen via zijn Viber- of WhatsApp-nummer: +2347084887094 of e-mail: drajayi1990@gmail.com

    BeantwoordenVerwijderen
  5. goede dag vrienden ze is geen probleem zonder een oplossing, maar alleen als je op de juiste plaatsen hulp zoekt, ik had een vreselijke puinhoop in mijn huwelijk omdat mijn man me na 5 jaar huwelijk verliet voor een andere vrouw en het schokkende is dat we hadden geen enkele vorm van misverstand, ik wist meteen dat er iets niet klopte want ik smeek hem om naar huis te komen, maar hij weigerde en deed raar naar me toe, dit deed me op zoek gaan naar hulp en ik had het geluk een spreukenmaker tegen te komen contact online het werd gedropt door een man die beschreef hoe de spreukmaker Dr. Ajayi hem hielp bij het winnen van grote prijzen in de loterij. Ik nam contact op met dr. Ajayi en legde hem mijn situatie uit, hij stelde een paar vragen waarop ik de juiste antwoorden gaf, ik gaf hem ook wat geld om dingen te kopen die hij voor de klus zou gebruiken en na drie dagen van de betovering heb ik mijn man bij mij thuis, het is een wonder. neem contact op met Dr Ajayi voor elke soort spreukbaan. Viber / WhatsApp: +2347084887094 of e-mail: drajayi1990@gmail.com

    BeantwoordenVerwijderen