Volgers

Volgers

zaterdag 4 maart 2017

afscheid

Gisteren namen we afscheid van een goede bekende. We hadden meegeleefd met de chemo's en de teleurstelling,dat die niet hielpen. In de avond zou de medicatie verhoogd worden en zou hij wegglijden.
Zo moeilijk en vreemd,te weten voor het laatst met iemand te praten. Wij waren niet zo van het zoenen. Maar voor de laatste keer was er een knuffel.
Ondanks het verdriet was er rust en liefde voelbaar. Hij accepteerde het leven en het einde daarvan. Daar kan ik nog iets van leren.
Vanochtend om vijf uur  sliep ik niet meer door mijn rug. Ik besloot er uit te gaan en met Merle te lopen. Ik kwam langs hun huis,waar de lichten brandden. Hoe het ging,wist ik niet In gedachten zei ik : "jongen,waar je ook bent nu, het ga je goed"

7 opmerkingen:

  1. Goed dat je bewust afscheid hebt kunnen nemen. Soms is het einde toch nog onverwacht en overvalt het je. Sterkte!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Soms is de drempel voor de stervende minder hoog dan voor de omstanders.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Och... heftig, Izerina! Jij ook sterkte met het verlies van een goede vriend en hoe het gegaan is allemaal!

    BeantwoordenVerwijderen