Volgers

Volgers

zondag 12 maart 2017

wonderlijke dag

Het was een wonderlijke dag gisteren. Lente,maar te weinig zon om buiten te zitten.Wandelen zonder wollen trui. En ineens overal lentegroen,vliegjes en zelfs een hommel.
Een nichtje had een feestje in een strandtent. Het lukte me niet,om ook te gaan. Terwijl onverwacht een vriendin kwam aanwaaien,stopte ook mijn broer en zijn zoon even hier.
Mijn schoonzus is ook zo'n "alles proberen-kookster". Zij had grauwe erwten ergens gekocht. Ik mocht ook een pot uitproberen. Ik ken deze peulvruchten niet en ben heel benieuwd. Dus werden de erwten afgeleverd en dronken we nog een kopje thee.
De feestgangers vertrokken en ik bleef op huis en hond passen. 's Avonds had mijn man al een stel foto's bij zich. Zo kon ik toch een beetje meegenieten.


3 opmerkingen:

  1. Ik ben benieuwd of de grauwe erwten lekker zijn.
    Ik teel dit jaar witte en bruine bonen.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Mijn ouders komen uit Groningen/Friesland en zij noemden capucijners "grauwe erwten"...
    Geen idee eigenlijk of dit hetzelfde is...

    BeantwoordenVerwijderen