Volgers

Volgers

dinsdag 15 augustus 2017

schone was

Wat is dat toch prettig om in een net verschoond bed te stappen. De lakens zijn glad en hebben een vage geur van wasmiddel. Ik kan me dan behaaglijk schurken.
Jaren terug las ik op een blog, dat je zelf wasmiddel kunt maken van Marseillezeep. Het beviel me goed en sindsdien ben ik verslingerd aan die subtiele zeep-geur. Ooit kocht ik in Frankrijk een fles wasmiddel gebaseerd op Marseillezeep. Daar was het luchtje kunstmatig aangedikt. Maar toch wel lekker.

 
Mijn wasmiddel raakte op en ik maakte weer een voorraad. Ik gebruik de heksenblubber ook om badcel en toilet mee schoon te maken.  Het blok zeep doet dienst als vlekken-invetter.
Dat zeepluchtje heb ik ook als geur in mijn lampe Berger. 90% neutrale vloeistof en een scheutje met wasmiddel-geur. Als ik de lamp brand is het net, alsof er een mand schone was staat. Na een klein half uur is alle geur van Merle verdwenen. Op zulke momenten is een "goede neus" een plezierig zintuig.
 
 

2 opmerkingen:

  1. Wat een goed idee om het ook in de Berger lamp te doen, de geur van natte hond is niet erg aangenaam, die van Marseille zeep wel,
    Ik maak ook al jaren mijn eigen zeep,
    Leuk woord , heksenblubber...

    BeantwoordenVerwijderen
  2. De geur van Merle verdwenen. Een grote hondenknuffel en je hebt alle geur weer te pakken.🙂

    Zo begrijp ik niet dat mijn vriendin, de kat van de buren, die zich heel vaak schoon likt, het toch voor elkaar krijgt om op alle hoeken van de kamer op haar hoogte vlekken achter te laten. Alle plekken die ze kopjes geeft.
    Ik zeg er niets van. Ze zal het toch niet begrijpen. De liefde van deze straatmadelief, is me teveel waard...... :-))

    BeantwoordenVerwijderen