Volgers

Volgers

vrijdag 17 november 2017

de tijd vliegt

Wat gaat een week snel voorbij. Woensdag was mijn zus een dagje op bezoek. Elkaar echt zien en spreken is toch anders dan de wekelijkse telefoontje. De dag vloog voorbij.
Gisteren was het knipbeurt bij de kapper. Dat is fijn, bellen en meteen dezelfde ochtend een afspraak maken. Ik vind het altijd getuigen van vakmanschap, dat die kapsters nog iets van mijn dunne slappe haar kunnen maken.
Ook was het uitleenpunt van de bibliotheek geopend. In een zaaltje van een verzorgingshuis staan kasten met zo'n 1500 boeken. Dat is niet veel. Er zijn vrijwilligsters aanwezig, om te helpen de boeken te registreren via een apparaat.
Ik zal er wel eens een enkele keer lenen. Maar vaker de boeken uit Middelburg terugbrengen. Dat kan gelukkig. Helaas is reserveren en in het dorp ophalen niet mogelijk. Ik ga nog maar eens een smeek-mail naar de bieb-organisatie sturen.
Straks komt de hulp-in-nood. Zo lang ze geen ander werk heeft, wil ze helpen. Heerlijk,zo'n tornado door het huis en daarna alles blinkend schoon.
Ook heb ik een afspraak met de praktijkondersteunster. Mijn cholesterolwaarden waren een halve punt lager door de rode gistrijst. Nog steeds te hoog voor de huidige normen. Maar dat baart me geen zorgen. Ik vraag me af, wat ik bij die mevrouw moet doen. Gelukkig kan ik goed mezelf op de vlakte houden,als ze volgens mijn visie verouderde en onjuiste informatie vertelt. Maar dan moet ze niet mijn bloeddruk meten. Die verraadt dan ergernis.
En vanmiddag wacht de dijk. heerlijk weer en uitwaaien.

1 opmerking: