Volgers

Volgers

maandag 13 mei 2019

bestelling



De laatste weken las ik weer mooie boeken. Het leukste was "dit is niet het leven, dat ik heb besteld". Regelmatig zat ik te grinniken tijdens het lezen. Om de wijze waarop dit toch serieuze onderwerp werd beschreven.
Zoveel mensen denken, dat het leven maakbaar is en alles gebeurt zoals zij dat wensen. Komt er  tegenslag in welke vorm ook, dan weet men er geen raad mee. Accepteren van de situatie en van daaruit verder roeien met misschien kleine riempjes, dat hebben veel mensen(vooral jongeren ) helaas niet geleerd.
De titel van het boek is me bijgebleven. Luister ik naar mensen, die klagen over van alles, dan denk ik aan het boekje. Maar zeg niets, dat zou toch geen gehoor vinden.
Zelf probeer ik te accepteren, wat op mijn pad komt. Dat is ook met vallen en opstaan geleerd. Gisteren telefoneerde ik nog met mijn vriendin in Suriname. Zij heeft de laatste jaren allerlei tegenslag. En leeft in een maatschappij, waar veel mensen je bedriegen of bestelen. Haar vermogen tot acceptatie, daar leer ik regelmatig van. Het was weer een plezierig en leerzaam gesprek. De titel van het boek heb ik doorgegeven aan haar.

6 opmerkingen:

  1. De woorden ‘vooral jongeren’ had je er niet bij hoeven zetten. Ik ken veel jongeren, heb zelf 2 dochters met veel vrienden en vriendinnen en heb heel veel neven en nichten. Het valt mij juist op hoe goed ze het doen ondanks hun beperkingen en de wereld, grotendeels verpest door oudere generaties!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Zulke jongeren ken ik ook. Maar hoor ook regelmatig van een mentor bij het HBO ,hoe kwetsbaar veel van haar studenten zijn.Aan die verhalen dacht ik

      Verwijderen
  2. Dit lijkt me een geweldig boek en ik ga het reserveren in de bieb want dit wil ik graag lezen!

    BeantwoordenVerwijderen