Volgers

Volgers

woensdag 1 mei 2019

geleur aan de deur



Als er iemand met een collectebus aan de deur komt, geef ik altijd iets. Al was het maar ,omdat die persoon moeite doet voor een goed doel.
Maar waar ik een hekel aan begin te krijgen, zijn die jonge mensen in een bepaald jasje met een identificatie plaatje. Uitzwermend over de hele straat en met een (te) vlotte babbel, als je eenmaal de deur hebt open gedaan. Het kan voor een goed doel zijn, maar ook het aansmeren van een andere energieleverancier. Altijd is het een "overrompel-techniek" om mensen iets waar ze niet op zitten te wachten aan te smeren.
Gisteren kwam de derde in de maand. Deze keer voor een instantie ter bestrijding van vrouwenbesnijdenis. Nu las ik ooit boeken van een Ethiopisch fotomodel, die zich inzet voor de bescherming van meisjes. En door haar bekendheid daarvoor geld ophaalt.Dus er is hulp.
Na de eerste zin van de jongeman zei ik al "Je wilt vast geld van me. Dat geef ik niet. Dus laten we ons beiden tijd besparen". Hij had nog het lef om te vragen, waarom ik dat doel niet wilde steunen. Mijn vaste antwoord is dan, dat ik een paar goede doelen heb, waar ik geld aan geef. En daar blijft het bij.
De jongen droop meteen af "Jong toch,ga vakken vullen of in de horeca bijverdienen. Want dit is toch een nare job" denk ik dan. Maar kennelijk is het een gewilde bijverdienste.

10 opmerkingen:

  1. Meestal begint het met de woorden mag ik u iets vragen .Ik heb van iemand overgenomen om te zeggen ,dat heb je zojuist gedaan en loop dan door .Ik word zo kriegel van deze mensen en ga niet meer in discussie met ze

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik zat een keer in de bus met een groepje jongeren die zo rond waren geweest. Bij tien nieuwe abonnees kregen ze een pizza. Het was ze gelukt die avond.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Snap ik. En dat zinnetje van Elisabeth, dat moet ik eens onthouden

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Vaak werven ze ook donateurs voor goede doelen. De eerste (jaar)contributie is dan voor het bedrijf waarvoor de jongeren werken. Dus pas in het 2e jaar heeft het goede doel er iets aan.
    Als ik een goed doel wil steunen dan regel ik het zelf wel en niet via zo'n actie waar het goede doel niet gelijk wat aan heeft.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. bij nietaandedeur.nl heb ik stickers gekocht (en opgeplakt) en er wordt niets meer in de bus gegooid (alleen de post) en ook geen collectanten etc. bellen nog aan.
    Werkt perfect. Ik ben slecht ter been en elke keer naar de deur voor hetzelfde riedeltje had ik geen zin meer in.
    Berber

    BeantwoordenVerwijderen
  6. De tip van Berber, die ga ik ook bestellen.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Ik word altijd een dwarsligger bij dit soort opgedreunde scripts en weet meestal zo te antwoorden dat ze er geen raad mee weten. Antwoord hoort niet bij de opties! Denk aan wat Roald Dahl zei toen ze vroegen of hij van kinderen hield. "Ja, met een chocoladesausje".

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Hier op het platteland komen ze eigenlijk nooit aan de deur voor collecteren. Het zal wel niet lonen om hier helemaal naartoe te gaan.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Ik wil mijn prachtige getuigenis delen over hoe ik mijn Echtgenoot van mijn leven terugkeerde, ik wil de mensen vertellen dat er een echte spell caster online is en is krachtig en oprecht, Zijn naam is Baba Wale Wiseman, hij heeft geholpen Ik heb onlangs mijn relatie met mijn man herenigd die me dumpte. Toen ik contact opnam met Wiseman, wierp hij een liefdesbetovering voor mij en mijn echtgenoot die zei dat hij niets meer met mij te maken had, belde mij en begon me te smeken. Voor iedereen die dit artikel leest en hulp nodig heeft, kan Wiseman ook alle soorten hulp bieden, zoals het herenigen van een huwelijk en een relatie, het genezen van alle soorten ziekten, rechtszaken, zwangerschapsvertelling, we zijn nu heel blij met ons zelf. Wiseman laat hem beseffen hoeveel we van elkaar houden en elkaar nodig hebben. Deze man is echt en goed. Hij kan je ook helpen je gebroken relatie te herstellen. Ik had mijn man terug! Het was als een wonder! Geen huwelijkscounseling en we doen het heel goed, in ons liefdesleven. Contact opnemen met deze geweldige man als je problemen hebt met een duurzame oplossing
    via e-mail: babawalewiseman01@gmail.com
    WhatsApp: +2348129806153

    BeantwoordenVerwijderen