Volgers

Volgers

woensdag 3 maart 2021

privé bibliotheek

Er zijn twee mensen,die mij van boeken voorzien,nu de dorpsbieb gesloten is. De tuinmevrouw en iemand van de yoga."Kom maar nieuwe boeken lenen"had ze gezegd. Dus sprak ik gisterochtend af om de boeken te wisselen. Wat is dat een herkenning,om tussen boeken te neuzen,die gedeeltelijk ook bij mij staan of die ik gelezen heb.. Maar er stond nog voldoende onbekend bij........ "Wil je een kop thee?"vroeg de yoga-mevrouw. Dat deed ik. Er volgde een boeiend gesprek. Fijn te praten met iemand,die ongeveer hetzelfde denkt. We wisselden boektitels en webpagina's uit. De tijd vloog. We spraken af,om nog een keer thee te drinken.. Dat hoefde niet te wachten,tot ik de boeken uit had.Het was een aangename afwisseling in de soms wat saaie corona-tijd.

5 opmerkingen:

  1. Zo leer je mensen meteen beter kennen. Goed idee!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat leuk en altijd fijn om geestverwanten te ontmoeten

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat fijn, zo'n uitwisseling. Van boeken en gedachten!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Dat is fijn. Want zonder boeken wordt het moeilijk, maar zonder mensen gaat het niet

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat gezellig zeg! En dan ook nog een kop thee en een goed gesprek. Dat vind ik echt de fijne dingen van het leven.

    BeantwoordenVerwijderen