Volgers

Volgers

zondag 24 oktober 2021

heerlijk herfstweer.

Al een paar weken was ik niet meer bij het kanaal geweest.Te veel last van mijn rug en dan loop ongelijke grond niet prettig. Nu zijn er in het dorp ook leuke straatjes met aparte huizen en bomen in herftskleuren. Maar het water trekt,dus ging ik vanochtend. Heerlijk helder en koud was het. Ik kwam een oude "hondenvriend"tegen. Twee generaties hond hebben we al met elkaar laten spelen. Dan leer je elkaar goed kennen en leef je mee met het wel en wee van de ander.Dat zijn ook contacten die wegvallen nu Merle er niet meer is. Maar niet voor zijn hondje. Die drukte zich tegen me aan om eens ongestoord aangehaald te worden. Geen jaloerse eigen hond meer in de buurt.Die meneer was bij het opkomen van de zon met zijn hond naar de Schelde gefiets. Misschien ook wel eens leuk om te doen.

5 opmerkingen:

  1. Prachtig blauw van de lucht in het water weerspiegeld! Ja, die zul je wel missen: de hondenmensen.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Altijd mooi, water en een strakke blauwe lucht.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat leuk zo'n 'hondenvriend' en zo'n gesprekje.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ons platte land drong het tot me door bij je foto. Hier is het zo heuvelig tja. Verschil moet er zijn he dat maakt het leven mooi.

    BeantwoordenVerwijderen