Volgers

Volgers

donderdag 27 januari 2022

onderbewuste

De yogajuf geeft regelmatig een meditatie van Joe Dispenza. Die naam kende ik van een vroegere DVD en boek. Beiden ooit weggegeven. Ik reserveerde een ander boek van Joe bij de bieb en zat ademloos te lezen. Het eerste deel gaat over de kwantumfysica en het functioneren van het brein. Voor mij altijd boeiende materie.Wat ik niet wist en voor het eerst las,was dat de kleine hersenen de zetel van het onderbewuste zijn.........Het maakte zo'n indruk,dat ik er van droomde. Ik liep de trap af naar mijn onderbewuste en verwachtte daar een rommeltje. Maar nee,het was een gang met allemaal kamers. Daar zaten wazige figuren,een soort Barbapappa's lekker lui op banken. Te wachten ,tot ze zich als onbewuste reactie mochten manifesteren........Als ik zulk onbewust gedrag bij mezelf opmerk,zal ik de "figuur"begroeten. Zo van "Hoi,ben je van je bank afgekomen?".

7 opmerkingen:

  1. Wat een grappige droom! Ik droom wel eens van rommelige kamers en denk dan: ik heb kennelijk nog iets aan oud zeer op te ruimen.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Dat klinkt interessant zeg Izerina! Ik ga dit boek reserveren in de bieb!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. In mijn dromen verwerk ik vaak dieper liggende frustraties, word dan echt vaak zwetend wakker. Durf ineens mij mening te geven en iemand de waarheid te zeggen die ik in t dagelijks leven inslik om de vrede te bewaren. Soms helpt de droom me dan om me voor te bereiden op de volgende uitdaging...

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ik ben toevallig (?) net 'Jij bent de placebo' aan het lezen van Joe Dispenza. Ook van de bieb. Superinteressante informatie. Wij mensen zijn veel krachtiger en machtiger dan we denken! Leuk dat jij daar ook mee bezig bent, zelfs in je dromen ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dat was het boek,dat ik ooit had en weggaf.Inderdaad boeiend.

      Verwijderen
  5. Er gebeuren mooie dingen op je blog....

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Leerde hem via mijn zoon kennen (niet persoonlijk hoor, zijn youtube kanaal). Mooie materie inderdaad.

    BeantwoordenVerwijderen