Volgers

Volgers

dinsdag 25 januari 2022

Robbie

Toen ik 11 jaar was,kregen we een hondje. De olieboer kwam langs en zei tegen mijn vader "v.d.Linden ik heb iets voor je zoon". Hij duwde mijn broertje een 3 mnd oude pup in de armen. Mijn ouders konden toen niet weigeren.Het was een leuke boerenfox,die alles toe liet. We kleden hem aan,lieten hem dansen en haalden zo geld op voor de zending........ Wij kinderen hielpen mee met uitlaten.Het kunststuk was "bokje springen". Drie kinderen naast elkaar geknield in de smalle gang en Robbie sprong er overheen. Toen wij het huis uit waren,draaide mijn vader op voor het uitlaten,behalve in de weekenden. Altijd,als hij na het dankgebed "amen"zei,kwam Robbie uit zijn mand en ging klaar staan...... De herinneringen werden opgewekt,omdat mijn vriendin uit Suriname een oude foto opstuurde. Met Robbie er op.

6 opmerkingen: