Volgers

Volgers

donderdag 18 april 2024

schaduw wereld

Weer hoorde ik over een boeiend boek en reserveerde het. Over misbruik van internet gegevens. Niet alleen door criminele hackers,maar ook door regeringen.Het is een wereld,waar ik niets van weet. Niet van de gevaren of van iedereen,die allerlei gegevens van mij kent en er in het ergste geval iets mee doet.......In 2011 was er bijna een totale blackout van het internetverkeer.Veiligheidsdiensten en regering stonden in actiestand. Helaas waren veel mensen daar niet echt goed ingevoerd in cybercriminaliteit.Die gebeurtenis herinnerde ik me niet. Wel het nieuws,dat de VS telefoons van regeringsleiders afluisterde. O.a van Angela Merkel. Ook is aan me voorbijgegaan dat een paar duizend bankrekeningen waren geplunderd....... Af en toe lees ik iets over de gevaren van cbdc en de digital wallet. Dat moet dan een overtreffende trap van controle en manipuleren van mensen zijn.Want we lopen al zoveel gevaar. Bij het lezen vroeg ik me af,waarom er nog fysieke oorlog met zoveel slachtoffers is. Als men digitaal een heel land kan platleggen en ontwrichten. Misschien is goed,dat ik weinig van die schaduw wereld weet. Het leeft rustiger. Maar toch ben ik benieuwd,hoe het boek verder gaat.

4 opmerkingen:

  1. Oorlog is altijd gericht op ontwrichting. Infrastructuur of het sociale leven. Dus in deze tijd waar veel zaken online gebeuren is dat een machtige tool.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Dat klinkt verontrustend zeg.... Soms wil ik een boek daarom juist liever niet lezen..

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik vind het moedig van je dat je zo'n boek leest!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Tja ik kan er niets mee en weet heus wel dat er overal oorlog en onrecht is waar ik op mijn persoonlijk vlak niets aan kan veranderen.
    Ik kan alleen mezelf veranderen door er op een goede manier mee om te leren gaan

    BeantwoordenVerwijderen