Volgers

Volgers

zondag 14 april 2024

triest

Op internet hoorde ik Naomi Wolf spreken over haar onderzoek naar de Pfizerfiles,het resultaat daarvan en de invloed op haar leven. Ik besloot het boek te kopen.Ik schrok er van. Van gevierd schrijfster,die overal gevraagd werd,kwam ineens de uitsluiting en haat.Zelfs bij familie was ze niet meer welkom. Berichten op toen nog twitter werden verwijderd. De bedreigingen waren van dien aard,dat bescherming nodig was.Gelukkig kwam er een grote groep medici,die ging helpen met het onderzoek naar de files.......Ik kan me verbazen over de snel toenemende onverdraagzaamheid. Een andere mening over corona,gender,klimaat of oorlog en de scheld-en haatberichten vliegen in het rond. Niet luisteren,maar meteen met grof verbaal en soms fysiek geweld reageren,maakt de verdeeldheid tussen mensen alleen maar groter....... Het is een mooi en leerzaam boek. Maar als ik vanavond verder lees,ga ik voor het slapen gaan even ontspannen. Want het grijpt me wel aan.

7 opmerkingen:

  1. Ja, de toenemende onverdraagzaamheid, naar is dit. Goede tip, dit boek.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Er in ieder geval NIET aan meedoen. Ook niet aan het kopen van zo'n boek! Er is geen boek voor nodig om je dit allemaal te beseffen.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Mensen worden zó beïnvloed door de media, en we worden zo bang gemaakt voor van alles en nog wat ... Maar ondanks dat alles: ik kan het toch niet begrijpen, al dat gescheld en die haat ... Heb het boek overigens niet gelezen, goed van je dat je dat doet!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ah, mooie tip, dat boek. Maar geen lectuur voor de avond dus... kan me er iets bij voorstellen dat het je aangrijpt. Het is erg dat gewoon goed journalistiek werk in de huidige tijd oplevert wat haar is overkomen. Ik ga het boek zoeken!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Van Naomi Wolf heb ik wel gehoord maar dit boek is nieuw voor me.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ha, dank! Ik zag onlangs een boek staan in een minibieb wat ik wilde lezen - maar kwam vervolgens niet meer op de titel + auteur. Nu herinner ik het me weer!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Die onverdraagzaamheid wordt steeds extremer. . Het is zo niet nodig maar ja. Als iedereen vind dat hij overal recht op heeft

    BeantwoordenVerwijderen