Volgers

Volgers

zondag 14 juli 2024

wantrouwen

Regelmatig is er een golf van phishing mail. Of sms-jes uit Irak. Gelukkig zijn de telefoontjes gestopt. Maar ik blijf wantrouwend.........Twee jaar geleden keek ik na bloedprikken in mijn dossier op de site van de huisartsenpraktijk naar de uitslag. Nu kwam er een mailtje van een instantie "Huisarts dichtbij". Ik kon inloggen met digi-D en mijn lab-uitslagen bekijken.En dat dezelfde dag,dat ik bloed had laten prikken.Eerst ging ik maar eens googelen,wat het voor instantie was. Gelukkig,het leek te vertrouwen. Ik logde in en kreeg een duidelijke uitslag,uit wat nu mijn eigen dossier was.Even moest ik glimlachen om mijn wantrouwen. Maar toch,beter uitkijken dan ergens in trappen door goed geloof.Gelukkig waren mijn bloedwaarden in orde. Nu nog wachten op uitslag van de B6-meting. Want die was het belangrijkste.

6 opmerkingen:

  1. Ik zou ook zo reageren. Ze zijn tegenwoordig zo gehaaid allemaal.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. En dito hier. We worden met z'n allen door dat kleine groepje dat kwaad wil gewoon helemaal paranoia gemaakt. Zo kreeg ik laatst sms'jes van mijn bank, dat mijn creditcard misbruikt was. Haha, dacht ik. Tot ik een keer wilde pinnen en mijn kaart serieus geblokkeerd bleek omdat er serieus misbruik van gemaakt was... zucht.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. gezond wantrouwen ... niets mis mee. Fijn dat je bloedwaarden goed waren!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ik snap je wantrouwen wel Izerina. Ze waarschuwen ook dat die nep mailtjes steeds echter ogen....

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ik snap het helemaal! Ze worden steeds slimmer, het is gewoon een wedloop wie wie voor kan blijven...

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ik ben ook erg wantrouwend met mailtjes en gooi alles weg wat me onbekend is. Tot nog toe heb ik nog niets gemist gekukkig

    BeantwoordenVerwijderen