Volgers

Volgers

zondag 28 augustus 2016

bessen

Mijn broer en schoonzus kwamen langs. We konden net met z'n vieren in het kleine stukje schaduw zitten. Het was gezellig bijpraten. Toch anders dan per telefoon.
Er kwam een tas met deels zelfgemaakt lekkers mee. Zij hebben een vijgenboom in de tuin. Er waren naast een pot vijgenjam ook een paar verse vijgen meegekomen. Ze wonen in een gebied, waar je zelf bij de teler je bakken blauwe bessen kunt plukken. Ben ik er anders zuinig op, nu kon ik er van snoepen, zoveel ik wilde.
 
 
Aan het eind van de dag werd het plakkerig warm. Vannacht besloot ik buiten even af te koelen. Om vier uur zaten we beiden in de tuin met koffie en thee. Dan weet Merle, dat het nog te vroeg is voor de ronde. Zij bleef de rest van de nacht onder de struik slapen.
Na wat dommelen in de hete slaapkamer, werd ik van onweersgerommel wakker. Ik schoot snel in mijn joggingpak en fietste nog een droge ronde. Om met een schaal bessen te ontbijten.
Nu is er een kletterbui geweest. Die maakt het heerlijk fris en daardoor verdwijnt de warmte langzaam uit huis. Bovendien hoef ik in eigen tuin en bij de buren geen planten water te geven. Ineens een koeler begin van de dag
 
 
 

2 opmerkingen:

  1. Wij hebben zojuist ontbeten op het terras en daar was het heerlijk. Binnen wordt het nu alweer warm, dus deuren en ramen dicht. Ik ga maar lekker weer naar buiten met een boek.
    Geniet van al die lekkernijen die je gekregen hebt.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. In de polder, dichtbij , is een blauwe bessenkweker, die in het plukseizoen ook op de markt staat. De helft goedkoper dan AH.

    BeantwoordenVerwijderen