Volgers

Volgers

zaterdag 16 september 2017

drup,drup

De regen gooit roet in het eten/ de plannen. Mijn man is nog even terug naar bed en niet op de motor gestapt. Ik hoop op nog een droog half uurtje. Misschien dat er enthousiaste mensen met rommel in de tuin staan. Want het is rommelroute vandaag.
Viel vorige week de rommelmarkt in het water, helaas werkt het weer ook bij de rommelroute niet mee. Jammer voor alle voorbereidingen van de mensen.
Van dit weer krijg ik zin ,om iets lekkers te bakken. En natuurlijk op te eten. Maar ik bedwing me. en houd het bij een notencracker en een extra kopje thee.
Vanochtend zette ik even de kachel aan. Om mijn natte muts en jas te drogen en het behaaglijk te maken in de keuken. Een kaarsje aan bij het ontbijt. Naar de radio luisteren en horen, dat het langdurige regen wordt bij een temperatuur van 15 graden.. Een wonderlijke maand september dit jaar.

 
Ik zag uit het raam, dat de overbuurvrouw boeken verkocht vanuit hun garage. Misschien, dat er meer overdekte verkoop zou zijn. Ik trok mijn regenpak aan en besloot toch een ronde te doen. Inderdaad, hier en daar stonden mensen te kleumen in garages, onder partytenten of zeilen aan de gevel. Maar er was nog niet de helft van het aantal adressen van vorig jaar. Als het straks droog wordt, misschien nog even kijken
 
 

4 opmerkingen:

  1. Ja zo ken ik september niet. De laatste jaren was het telkens mooi weer. Nu was het zelfs in Z-Vl. niet best

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ja zo ken ik september niet. De laatste jaren was het telkens mooi weer. Nu was het zelfs in Z-Vl. niet best

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Nee, het wordt het maar niet met deze nazomer, maar wie weet...

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Vorig jaar overnachtte ik in de boot in september. Maar vorig jaar was de zomer te nat. Slechte oogst vorig jaar. Het is het een of het ander. Dan heb ik toch liever dit jaar. We hadden een mooie zomer. Een koude april en een warme maart.

    BeantwoordenVerwijderen