Volgers

Volgers

dinsdag 26 juni 2018

tijdloos kookboek





Op zoek naar verschillende recepten van zuurdesembrood, kwam ik een oud kookboek tegen. Zeker 35 jaar geleden gekocht. Helemaal verkleurd, dik onder het stof en met de geur van oude boeken. Ik weet nog, dat ik toen veel geleerd heb van het boek. Vooral het stuk theorie over ingrediënten en hun gebruik. Waar ik andere boeken heb weggegeven, vond ik deze belangrijk genoeg om te bewaren.
Al bladerend kwam ik recepten tegen van gerechten, die ik nog steeds maak. Ook allerlei aantekeningen "heel lekker"of "nee". Soms had ik de hoeveelheden verkleind. Er kwamen zelfs herinneringen boven van keren, dat ik een recept uitprobeerde.
Ik heb zin, om dat boek weer eens door te bladeren. En misschien een vergeten gerecht opnieuw te maken. Want wat er in staat is tijdloos.

4 opmerkingen:

  1. Zelf heb ik het kookboek van de huishoudschool nog van 50 jaar geleden. Het recept van de appeltaart die er in staat is top.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Is dat soms "neerlands kookboek"? Dat heb ik nog vanaf de vormingsklas

      Verwijderen
  2. Ik heb een receptenmapje met losse blaadjes die je elke week bij de slager kreeg. We woonden er tot 1964 bijna naast. Er zijn echt hele leuke ideeen in.
    Ga het meteen weer eens doorbladeren.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. I myself have the cookbook of the domestic school from 50 years ago. the recipe of the apple pie that is capable of top.

    ดูหนังออนไลน์

    BeantwoordenVerwijderen