Volgers

Volgers

zaterdag 1 september 2018

dwazen





Soms vraag ik me af, of we geregeerd worden door dwazen. Of door marionetten van de grote bedrijven. Neem nu het onzalige plan om behalve bronwater ook kunstmatig gezoete frisdranken in prijs te verlagen en zo te promoten. Er is voldoende onderzoek gedaan naar de invloed van sommige kunstmatige zoetstoffen om bij de gezondheid daarvan een vraagteken te zetten. Ook hun invloed op obesitas is omstreden.
Aan de andere kant gaan we straks ongeveer 3% meer betalen voor de levensmiddelen, waaronder ook groenten en fruit. Diverse instanties hebben geprotesteerd. Het helpt tot nu toe niet.
Het komt er dus op neer,dat in het nieuwe jaar een grote fles cola-light zo'n 15 cent goedkoper is. En een kilo appels(waarschijnlijk prijzig door de droogte) 5 cent meer gaat kosten.
Wie snapt dit nog?

10 opmerkingen:

  1. Ik snap ook absoluut niet dat groenten en fruit duurder wordt. Dat vind ik zo vreemd. Het is toch de bedoeling dat we gezonder gaan eten?

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik niet. Ik vind het niet alleen belachelijk maar ook schandalig

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Die lui zijn volgens mij knettergek .Verlaag de prijzen van de gezonde dingen !!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Geen inzicht of doorzicht.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Let maar eens op:groente en fruit worden tegenwoordig vaak per 500gr.geprijsd.Vroeger was dat altijd per kg.De prijzen per 500gram of per kilo(vroeger)zijn praktisch gelijk.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ik schreef er toevallig ook over vandaag, en nee, ik begrijp er ook helemaal niets van.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Eens....
    Te bizar voor woorden.
    Waar leven we?

    BeantwoordenVerwijderen
  8. De macht van de grote bedrijven en hun invloed tot in de tweede kamer heet dat. Onbegrijpelijk als er aan de ene kant zo gehamerd wordt op gezondere keuzes maken en aan de andere het lijkt of dit moeilijker wordt door dit soort maatregelen. Wat willen ze hiermee bereiken?

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Thank for providing good information for site,Thanks for your sharing.

    ดูหนังออนไลน์

    BeantwoordenVerwijderen