Volgers

Volgers

zondag 16 september 2018

rommelroute





Het was rommelroute in het dorp. En nog mooi weer ook. Het is leuk door de kleine straatjes te lopen/fietsen. Te zien welke overbodige artikelen iedereen heeft. Er zijn ook blije mensen, die hebben iets gescoord. Ik zag een bekende met een zitzak sjouwen. Een overbuurvrouw kocht twee schapenvachten. En een jongetje danste om zijn vader heen. Die liep met een kinderfietsje.
Doordat ik regelmatig met de hond door de buurt loop, ken ik veel mensen van het groeten. Nu zag ik van een paar "groeters"waar ze thuishoorden.
Onze straat had 's avonds de jaarlijkse straat-BBQ. Helaas kan ik niet tegen de herrie van een grote groep mensen. Ik zou best wel eens willen zien, welk kind bij welke moeder hoort. Want alleen de eerste tien huizen daar ken ik de mensen van.
Nee, de enige buurtactiviteit waar ik aan meedoe in Halloween. Dat duurt nog even

1 opmerking:

  1. Wat een leuk idee zo'n rommelroute zeg! Zo leer je de buurt en de mensen nog weer eens op een andere manier kennen. Wat handig trouwens dat je dankzij een hond ook mensen leert kennen. Hier op het platteland kom ik wat dat betreft helaas zelden andere hondenwandelaars tegen als ik onze Trixie uitlaat.

    Huisvlijt

    BeantwoordenVerwijderen