Volgers

Volgers

zondag 21 oktober 2018

leesvoer





Voor een boekenwurm zoals ik, is leesvoer belangrijk. Wat een warme maaltijd doet voor het lichaam,is een goed boek voer voor de geest. Ik kan er ook echt van smullen.
Zo haalde ik gisteren weer een boeiend boek bij de bibliotheek. Ik zat te genieten. Als ik helemaal geen beeldscherm kijk, kan  ik weer langer lezen. En dat deed ik ook. Een vriendin bracht  haar Pioppi-boek. Dat heb ik 's avonds nog doorgebladerd.
Wat mis ik de dorpsbieb. Ik kon zo veel boeken reserveren, als ik wilde. Even de straat uitlopen en ik haalde mijn "lekkere hapjes"op. Ik stond er bekend als de persoon met de meeste reserveringen. Nu moet ik een kwartier fietsen, om een mooi boek op te halen. Reserveren kan wel. Maar soms komen die boeken een week achter elkaar binnen. Dat wordt me te veel heen en weer karren.
Het is een prachtige grote bibliotheek met werkelijk een schat aan boeken. Zo maar zoeken levert soms aparte boeken op. Helaas is er vloerbedekking met een wild patroon. Hoofd scheef, titels lezen en dan die felle kleuren aan de rand van mijn blikveld is niet goed voor mijn evenwicht.
Dus maak ik voortaan thuis een lijstje en kan ik gericht op nummer een boek pakken. En als het slecht weer is, kan ik altijd nog herlezen uit eigen voorraad.

5 opmerkingen:

  1. Ik zit in de herleesstand. Eerst de boeken van Jean Auel voor de derde keer gelezen en nu ben ik bezig met de trilogieen van Ken Follett.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Leesti! indien je van detectives en thrillers houdt; de schrijvers Andreas Pfluger en Robert Bryndza. groetjes, het leesmonster.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Het is heel interessant, ik hou van alle dingen die je deelt en zie je prachtige creatie. Bedankt voor het delen met iedereen. Ik weet alles over jou.
    เกร็ดน่ารู้

    BeantwoordenVerwijderen