Volgers

Volgers

maandag 19 november 2018

blijven leren





Dit weekend zat ik in mijn stoel bij de kachel te genieten van een nieuw boek. "Eet meer energie". Voor mijn gevoel was ik even terug naar mijn studietijd en leerde over een nieuw onderwerp n.l. de mitochondriën, de energiecentrales in de cellen. Ik had er eerder van gehoord, maar die kennis was oppervlakkig.
Ook deze schrijfster is een voorstander van gewoon gezonde vetten eten. Ik houd daar ook wel van. Maar zonder galblaas merk ik toch, dat ik het bij kleine beetjes tegelijk moet houden. Ik merk, dat ik over vet verteren zonder galblaas te weinig weet. Vooral wat er in het verdere  proces gebeurd,als de vetbolletjes misschien niet zo klein zijn als hoort.
Ik heb de schrijfster een mailtje gestuurd met die vraag. Ben benieuwd naar het antwoord.
Regelmatig kijk ik naar het YouTube kanaal van dr. Eric Berg. Die had er een item over. En vertelde zelfs,dat afvallen zonder galblaas en geconcentreerde gal moeilijker is. Ik begreep zijn verhaal niet helemaal.
Ik hoop op dat gebied weer nieuwe kennis op te doen

4 opmerkingen:

  1. Een mens is nooit te oud, toch. En nieuwe kennis voelt als een kado!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Dan hoop ik dat je hier nog meer over gaat schrijven. Mijn dochter is haar galblaas ook kwijt, na jaren sukkelen omdat er niet naar gekeken werd, ze was nog jong en dan verwachten ze het niet.
    En ze moet zeker 20 kilo maar lukt niet na de eerste 10

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Interessant, ik schrijf de titel even op. Bij ME werken de mitrochondien niet goed. Ben benieuwd naar haar tips.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Interessant wat je schrijft.Mijn Dochter haar galblaas ik vorig jaar verwijderd en er waren behoorlijke verklevingen en toch heeft ze vaak pijn klachten .Onderzoeken echo en dergelijke wijzen niets uit .Volgens mij zijn haar eet en drink gewoontes [die ik zie en weet ] daar debet aan maar zij ontkent dat .Ik heb vaak gewaarschuwd let op wat je eet ,maar ja ! Ze is bijna 49 maar afvallen lukt nog steeds heel erg goed ,met of zonder galblaas

    BeantwoordenVerwijderen