Volgers

Volgers

zaterdag 3 november 2018

dat kleine pinnetje





Een paar jaar geleden stopte de juwelier uit het dorp. Ik kreeg een horloge cadeau van mijn man, het was uitverkoop. "Neem maar een paar bandjes mee" zei de juwelier. Daar van ging gisteren het laatste bandje  aan mijn horloge.
Mijn man was aan het prutsen aan tafel en zat opeens op de grond te speuren. Dat kleine pinnetje was weggesprongen. Het gaf een tikje, dus was ergens tegenaan gekomen. Dat werd zoeken.
Met de zaklamp achter en onder het fornuis. Onder de koelkast. Tussen de flessen en alle spullen op het aanrecht. Geen pinnetje te vinden. Dan blijf je zoeken en balen.
Wat ik wel overal vandaan haalde waren supplementen. Ondanks jaarlijks groot onderhoud was het een troep onder fornuis en koelkast. Ik heb het meteen maar een beetje schoongemaakt.
Laat nu bij de kringloopwinkel in het dorp eenzelfde maat horloge liggen. Voor 5 euro heb ik twee pinnetjes. Eentje voor een volgende wegspringer.

2 opmerkingen:

  1. Zo zie je maar waar de kringloop ook goed voor is .Zelf leef ik al heel veel jaren zonder horloge en dat bevalt mij heel goed

    BeantwoordenVerwijderen