Volgers

Volgers

vrijdag 30 november 2018

rondje verleden





De buurvrouw zocht een eettafel. Ik ging met haar mee langs verschillende kringloopwinkels. Kon ik meteen kijken naar een jas met katoenen voering. Zij vond niets, ik ook niet.
Maar wat is een kringloopwinkel dan een reis door het verleden. Een olielamp, net als bij mijn grootmoeder. Een metalen kruik met zo'n wit gebreid kruikenzakje. In mijn kindertijd lag die in de winter in ons bed. Onze allereerste eettafel stond er. Zo ook een filmcamera, die ik in de jaren '70 had.
Eén kringloopwinkel werd gerund door geordende mensen. Alles logisch gesorteerd, zodat je gemakkelijk vindt, wat je zoekt. Dat is prettig winkelen.
Toch verlang ik wel eens terug naar de kringloopwinkel vlak bij het dorp. Daar was iemand in dienst met oog voor etaleren. Een plezier om er rond te kijken. Je vergat gewoon, dat het allemaal gebruikte spullen waren.
Terwijl we weg liepen bij een heel grote kringloop, hadden we beiden de gedachte "Goed dat dit bijna allemaal hergebruikt wordt. Want weggooien is toch zonde".

3 opmerkingen:

  1. Ik kom niet vaak bij de kringloop maar kom ik er vind ik het ook wel erg leuk.Ik kom dan wel regelmatig thuis met leuke tuin tijdschriften die tegenwoordig belachelijk duur zijn in de winkel.Het is echt een uitvinding de kringloop zodat niet alles klakkeloos naar de stort gaat

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Vandaag voor het eerst naar een Belgische kringwinkel (zonder Loop schrijven ze dat) en daar waren heeeel veel kasten/wandmeubelen te koop, zeker 10 in de rij en tussen de 10-20 euro, vond het een triest gezicht zulke op zich mooie en goed uitziende kasten met veel bergruimte maar natuurlijk erg ouderwets. Zouden ze die ooit nog kwijtraken.
    De kleding was ongeveer op kleur gesorteerd en aan gezien wij grotere maat hebben was dat niet handig, eigenlijk waren we toch wel verwend met aparte rekken daarvoor

    BeantwoordenVerwijderen