Volgers

Volgers

woensdag 27 februari 2019

hij staat er nog

Op de Vogeldijk aan het kanaal staan grote oude abelen. Volgens de kenners zo langzamerhand gevaarlijk. Er is een hele strijd geweest over hoe te kappen. Er wordt nu acht jaar lang een aantal bomen gekapt en weer jong spul terug gepland.
Afgelopen dagen was het weer zover. De dijk was afgesloten en op de kade liggen de 37 bomen, die weggehaald zijn. Vanmiddag kon ik er weer lopen. Ik ben gelijk gaan kijken, of mijn mijmerboom er nog stond. Ja hoor, gelukkig.  Daar kan ik minimaal deze zomer nog zitten.
Maar helaas over 6 jaar is die indrukwekkende rij bomen weg en staat er wat klein, iel grut in verschillende grootte. Bovendien is de schaduw geminimaliseerd met zulke kleine boompjes.
Helaas,ik zal niet meer meemaken, dat de nieuwe abelen groot zijn.

2 opmerkingen:

  1. Wat ontzettend jammer dat zoveel moois weg moet ,maar gelukkig is jouw Mijmer boom er nog

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik ken het type boom abelen helemaal niet. Maar wat fijn dat jouw mijmerboom er nog wel staat!

    BeantwoordenVerwijderen