Volgers

Volgers

maandag 30 november 2020

kei

Al eerder schreef ik over zwerfkeien. Zo af en toe vind ik er eentje. Ook gisteren. Meestal gemaakt door het meisje,dat de folders bezorgt.Ik weet de plekjes,waar er eentje kan liggen. En kijk echt of er iets glinstert op mijn ronde met Merle.........Intussen vond ik de facebook-groepen Kei Tof en Kei leuke Kei. Wat komen daar schitterende stenen voorbij. Sommigen als Middeleeuwse miniaturen. Wat zijn er veel mensen creatief. En willen ze ook anderen blij maken........Er zijn "kunstenaars",die troost-keien maken en bij een begraafplaats leggen. Ook heb ik veel Sint en Pieten op kei gezien. Dat moet leuk zijn om te vinden,als kleine gelovige. Vaak wordt de vorm van de kei gebruikt om er een dier van te schilderen. Maar voor de kinderen zijn de Nijntjes,Jip en Jannekes of kabouters ware schatten..........Dan vind ik eenvoudige keien. Maar de gedachte dat het een cadeautje van een onbekende is,maakt het voor mij belangrijk

5 opmerkingen:

  1. Ik vind hem prachtig! Mag je ze dan zomaar meenemen? Zit er ook een briefje van de maker bij?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Op de achterkant is vaak een lieve wens geschilderd. Je mag hem meenemen,houden of ook weer doorgeven. Dat laatste doe ik

      Verwijderen
    2. Ja, dat is leuk, doorgeven. Kan een ander er ook weer van genieten.

      Verwijderen
  2. Met dat doorgeven doe je weer iets goeds! Een prachtige gedachte...

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Zo leuk. Ik wilde ze ook eens beschilderen en heb er nog verschillende onbeschilderd liggen maar het kwam er niet van. Dit is er een met heel mooie kleuren.

    BeantwoordenVerwijderen