Volgers

Volgers

vrijdag 21 oktober 2022

lekkers

Elke vrijdagmiddag komt de krat van de internet-bioboer. Met allerlei lekkers. Vooral op de kersverse sla,deze keer veldsla kan ik me verheugen. Ook realiseer ik me,wat een rijkdom dit is.Tot nu toe zijn de prijzen nauwelijks omhoog en ook de bezorgkosten niet. Dat laatste verwachtte ik,vanwege de dure brandstof. Het is meestal een gok,hoeveel ik nodig heb van de verse groenten. Zeker,als mijn man een keer niet mee eet,heb ik eigenlijk over. Zo maak ik vanavond naast de salade maar bietjes uit de oven. Die zijn van vorige week en zouden gaan rimpelen.......Ook moet ik,als ik langs een kraampje kom, eerst even goed nadenken,wat er allemaal nog in koelkast en bijhuis ligt. Want het is zo verleidelijk,die vers uitgestalde groenten en fruit.Bewaarspul zoals uien en pompoen neem ik wel mee. Twee dagen geleden lagen er een straat verderop appeltjes te koop voor 1 euro de kilo. Die kon ik niet laten liggen.Lekker! Mijn man heeft zeker de helft opgegeten......Ook bak en eet ik nu meer brood. Onder in de veilige anti-muis bak vond ik nog twee pakken meel/bloem tegen de datum. Over het hoofd gezien.Net als een pak havermout,maar dat zet ik in het ruil-kastje. Laatst kreeg ik bij de super voor gespaarde punten gratis stroopwafels. Wij hadden genoeg gesnoept,dus dat ging naar het kastje. Toen ik in de middag langs liep,had iemand dat lekkers al gevonden

3 opmerkingen:

  1. Zo leuk om te lezen hoe hij met eten kopen omgaat en trouwens met al dat koopgedrag heel bewust bezig bent.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wij kopen op donderdag altijd een tas met biologische groente en fruit. Ik kijk op de website altijd wat er die week in de tas zit en houd er dan rekening mee met het menu van de week en de boodschappen. Ik vind het leuk om te koken met deze spullen. Zo word je ook uitgedaagd om af en toe eens wat anders te eten en anders te koken. Laatst hadden we snijbiet, daar maakte mijn man een Indiase curry mee, met kikkererwten. We aten het met rijst, was heerlijk!

    BeantwoordenVerwijderen