Volgers

Volgers

zondag 30 oktober 2022

maai-mannen

Gisteren zouden de maaimannen komen. De oudste(13 jr) kwam alleen. Zijn broertje was een appeltaart aan het bakken.Wat zijn het toch zelfstandige jongens.Hij had een zieke duif,die na een duur bezoekje aan de dierenarts al snel toch stierf. De tweede zieke duif hielp hij zelf aan zijn einde.Toen was hij naar een duivenkenner gegaan,had pilletjes gekregen en tot nu toe waren zijn dieren gezond. We hadden een heel gesprek over vogelgriep. Hij had ook na de zieke duiven de hokken goed schoongemaakt. En hij wilde dierenarts worden......Dan geniet ik van zo'n gesprekje.Het enthousiasme en de motivatie,maar ook zo beleefd.Ik snapte weer helemaal,waarom ik vroeger koos voor het onderwijs aan pubers. Ooit,toen ik begon, waren er veel van zulke kinderen.De gedrags problemen slopen er in de loop van de jaren meer in.In ieder geval ging de jongen naar huis met verdienste,waar hij weer duivenvoer van koopt.

6 opmerkingen:

  1. Wat heerlijk he zulke jonge mensen. Gelukkig is er niet alleen kommer en kwel maar ook veel moois. Simpel maar zo mooi

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Heerlijk inderdaad, zulke jongvolwassenen. En mooi hoe jullie elkaar helpen, en waarderen

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ja, leuk dat soort gesprekken. Maar ook voor hem; dat er echt geluisterd wordt naar zijn verhaal.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ik kom op school ook nog heel veel leuke jonge mensen tegen. We hebben een vmbo afdeling en ook daar zie ik leuke pubers van de leeftijd als jouw maaier. Gelukkig maar!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat een prettige jongeman lijkt me dat! Ik kan me voorstellen dat je geniet van zo'n gesprek Izerina. Het biedt ook hoop voor de toekomst.

    BeantwoordenVerwijderen