Volgers

Volgers

vrijdag 6 september 2024

invloed

Gisteren kwam een jonge vriendin koffiedrinken. Als kind kwam ze vaak bij ons,soms ook logeren. We haalden herinneringen op.Het viel me op,dat "normaal gedrag"in mijn ogen zo'n invloed kan hebben op een ander Ze zei "Jullie waren de enigen in mijn puberteit,die me een leuk kind vonden en niet die rotmeid".Ook kwam ze in de weken voor een schoolonderzoek hier logeren. Mijn discipline met mijn schoolwerk stimuleerde haar om ook te gaan leren.Later met haar MDGO-examen mocht ze in ons huis,om in alle rust te studeren. Wij waren een paar dagen weg."Door jullie heb ik het gehaald"zei ze nu. Gelukkig is een mens zich niet bewust van alle inmpact. Want het kan ook negatief zijn.......Van haar eigen nu volwassen kinderen hoorde ze weer een verhaal over snoepjes pikken,als jaren later de familie hier op bezoek was. De jongentjes speelden met een serviesje in de zitkamer. Rammelden met kopjes voor de herrie en pakten dan stiekem drop uit de pot.Gelukkig weet ik niet alles.

5 opmerkingen:

  1. Klopt soms krijg ik ook dingen te horen over vroeger waarvan ik niets wist. Maar toch wel fijn af en toe erover te horen he.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Leuk om te lezen Izerina! En wat slim van die ventjes 🤣.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Fijn dat jullie er indertijd voor haar waren! En nu heb ik zin in dropveters...

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Mooi dat jullie er voor haar konden zijn in een hele belangrijke periode in haar leven.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat een mooi verhaal! En die dropdieven waren handige sodem***ers, hahaha!

    BeantwoordenVerwijderen