Volgers

Volgers

zondag 15 september 2024

klokken

Tijdens mijn ochtendwandelingetje begonnen de kerkklokken te luiden. Zo'n zondags geluid. Ik luisterde goed. Het leek me een grote klok samen met een kleine. Of dat tegenwoordig echt is of een opname via luidsprekers weet ik niet ...... Het bracht me meteen terug naar vroeger. Mijn broertje en zijn vriendinnetje luidden de klokken van de kerk in den Briel. Soms hielp ik ook mee.Op een ochtend stopte abrupt het klokgelui. Dat zat niet goed. Ik was thuis en rende naar de kerk.Mijn ouders zaten daar en hadden niets gehoord.Op de traptreden voor de klokken verdieping zaten twee geschrokken kinderen. Bleke gezichtjes,trillen. Er was met een rotklap een groot stuk van de klokkenstoel naar beneden gekomen en had hun gemist.Dat was het einde van hun zondagse "bijbaantje".

5 opmerkingen:

  1. Het zal je gebeuren zeg. Wat een schrik!!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik ken het geluid van de dom van Brielle goed, als de wind onze kan op stond dan hoorde we de klokken ook bij ons in de wijk, Rugge en later Kleine Goote.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Dat is schrikken en ook nog eens geluk hebben

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat een schrik en wat een geluk inderdaad.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Jeetje, wat een schrik moet dat zijn geweest en ook gevaarlijk!

    BeantwoordenVerwijderen