Volgers

Volgers

maandag 5 juni 2023

jong en oud

Vanochtend stond ik bij de kassa van de supermarkt achter een 80+ mevrouw met rollator.Ze had vrij veel boodschappen en stond te wat verdwaasd kijken naar die stapel "Zal ik iemand oproepen om uw boodschappen in te pakken? "vroeg de cassiere. Dat gebeurde. Bij het betalen verstond de mevrouw het bedrag niet goed,dus dat vroeg ook extra tijd.Achter me hoorde ik een diepe zucht en die klant pakte de boodschappen van de band,om een andere kassa te zoeken.De mevrouw daarachter en ik keken elkaar eens glimlachend aan. "Ik hoop op die leeftijd ook nog zelf boodschappen te kunnen doen. Ook al duurt het iets langer"merkte ik op.Wat was die cassiere een lieve meid. Behulpzaam en geduldig. Ze kreeg wel een kleur door het gebeuren. Ik weet niet,of ze een oma heeft. Maar die boft met zo'n kleindochter.

6 opmerkingen:

  1. Dat is mooi. Soms gaan de dingen zoals je zou willen.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Mooi als er nog begrip is voor iemand die alles wat langzamer doet dan men zou willen. Inderdaad nog fijn dat die mevrouw zelfstandig haar boodschappen kan doen. En er nog een cassiere IS!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ja zo gaat dat. Mooi verwoordt. Goed om te lezen.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Mooi, want zo kan dat ook gaan.Verder stop ik met bloggen, was blij je te leren kennen

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat fijn dat de kassiere zo behulpzaam en geduldig was, en jullie in de rij ook!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Daar kan ik zo van genieten, wanneer ik jonge mensen zo bezig zie met ouderen.

    BeantwoordenVerwijderen