Volgers

Volgers

dinsdag 15 november 2016

home made

Een paar weken geleden maakte Yvette van Boven in haar programma zelf pindakaas en amandel-chocopasta. Dat wilde ik ook wel eens proberen. Maar het lukte me niet ,om ongebrande bio-pinda's te vinden. Dus kocht ik een zak pelpinda's. Wat een werk dat pellen. Het deed me denken aan de zaterdagavonden in mijn jeugd. Krant op tafel en allemaal een hand pinda's.


De pinda's gingen met wat zout en olie in de keukenmachine. De smurrie,die ontstond zag er uit als de inhoud van een babyluier. Maar het smaakte heerlijk.






De amandel-chocopasta vond ik geen succes. Alsof er minder olie in de amandelen zat. Ik heb er een flinke schep honing door gedaan. Dat maakte het wel lekker. Maar het wordt niet een favoriet beleg.
Ik ga nog verder zoeken op internet naar ongebrande bio-pinda's. Want dan is het maken van pindakaas snel gebeurd. Het was een leuk karweitje. En ik moet snel snoepen van het potje,want mijn man weet er wel raad mee.


4 opmerkingen:

  1. Ik maak ook pindakaas zelf. Ik rooster de pinda's altijd even en dan doe ik ze zonder olie en zout in de blender. Als je maar lang genoeg de blender laat draaien komt vanzelf de olie vrij waardoor je geen extra olie hoeft toe te voegen. En dan de verse warme pindakaas op een witbroodje. Heerlijk...net een gebakje

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik twijfelde tussen blender en keukenmachine. Die laatste werd in het kookprogramma gebruikt. Volgende keer neem ik de blender.

      Verwijderen
  2. Jammie, zelf gemaakte pindakaas, zoveel lekkerder dan uit een Calvé potje.
    Ook heerlijk als basis voor zelfgemaakte pindasaus. Want die heeft in de kant en klare versie een ongekend aantal E- nummers.
    Lekker snoepen...
    Nog een fijne avond, Manon

    BeantwoordenVerwijderen