Volgers

Volgers

donderdag 27 april 2017

bikkels

Vanochtend reed ik de poort uit en zag smeltende sneeuw op auto's liggen. Arme kampeerders in de binnenstad. De hele nacht in het slechte weer buiten liggen, om maar een mooie plek voor de vrijmarkt te hebben. Een deel van Vlissingen is overdekt, maar de meeste plaatsen zijn onbeschut.
Ik hoop voor die bikkels, dat er ook nog mensen komen om te kopen. Zelf ga ik alleen, als er op buienradar minstens een periode van anderhalf uur droog weer is. Voorlopig is dat nog niet het geval.
In het dorp is ook een klein vrijmarktje. Daar kunnen we altijd nog even gaan kijken.
Met kou en regen kruip ik op de bank, om naar de viering in Tilburg te gaan kijken. De kijkers daar,maar ook de koninklijke familie mogen wel "een extra laagje aan" zoals de weerman het uitdrukte.  Dan is het binnen met een kop thee en de kachel aan wel goed toeven.
 
 

4 opmerkingen:

  1. Ik zou voor het laatste kiezen, als ik de donkere luchten zo boven de vuurtoren zie aankomen, wordt het nog bar en boos
    Gezellige Koningsdag 🇳🇱

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat het doet voor de moestuinen! Vliesdoeken besteld. Ik heb te lang gewacht met zaaien.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Vannacht voor het eerst geen vorst aan de grond geweest. De komende tijd ook niet. Eindelijk zaaien van peen en volgende week, als het nog warmer is, pastinaak.

      Verwijderen
  3. Jeetje, sneeuw heb ik hier gelukkig niet meer gezien : )

    Huisvlijt

    BeantwoordenVerwijderen