Volgers

Volgers

maandag 10 april 2017

gewoon doen

Een paar weken geleden zag ik de docu "widening circles". Met daarin een inspirerende boodschap van de al 87 jaar oude milieu-activiste Joanna Macy. Haar verhaal sprak me aan, ook omdat ik ongeveer dezelfde gedachten heb. En die weinig terug vindt bij mensen, met wie ik spreek.
Kort door de bocht is de boodschap. "De wereld is een verontrustende chaos". Dat geeft woede en verdriet. Maar met elkaar valt het tij te stoppen. Ieders gedrag is van belang".
Ik merkte weer, hoe ik langzaam aan het terugvallen was in gemakzuchtig gedrag. De plastic zak van de hondenbrokken snel in de restvuil-container om de hoek en niet twee straten lopen. Ondanks mijn voornemen zo mogelijk elke dag één stuk zwerfvuil op te ruimen, het toch laten liggen.
Als iemand van 87 jaar nog zo bevlogen is, dan kan ik meer doen voor het milieu. Nam ik me voor. Misschien word ik wel weer gemakkelijker. Maar dan komt er hopelijk weer iemand, die via tv of boek me aan mijn jasje trekt.
Googelen leverde een boek van die milieu-activiste op. Ik reserveerde het boek en zit het nu met plezier te lezen.
 
 
 
 

4 opmerkingen:

  1. Ja, ik ben ook een zwerfvuil opraapster. Het zijn de kleine dingen die het doen. Maar ik geef toe, nu de kraan kapot is, heb ik uit pure gemakzuchtneen stuk plastic in de grijze kliko gedaan. Morgen wordt de kraan gerepareerd.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Toen ik nog kon wandelen met hond nam ik altijd zwerfvuil mee, maar nu ik fiets is dat vel lastiger, elke keer afstappen heb ik eigenlijk geen zin in want dat verstoort ritme nogal.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. De docu heb ik gemist maar het boek zal ik reserveren

    BeantwoordenVerwijderen
  4. De docu heb ik gemist maar het boek zal ik reserveren

    BeantwoordenVerwijderen