Volgers

Volgers

vrijdag 14 april 2017

geen blaffert

Gisteren avond ging mijn man nog even koffie drinken in de tuin. Merle liep mee. Wat ik niet wist,was dat Merle daar bleef. Mijn man had de buitendeur een stukje open gelaten.
Even later zag ik de open deur en deed hem dicht. Pas twee uur later miste ik de hond. Ik ging naar bed en wilde even aaien. Ze lag niet op de bekende plekjes. "Waar is Merle?"vroeg ik. "In de tuin"was het antwoord.
Daar had die arme hond de hele tijd achter de buitendeur gestaan. Geen blaf, geen janken, gewoon wachten. Ik deed de deur open en ze rende snel naar haar favoriete plekje op de bank Een diepe zucht volgde. Ik voelde me gewoon schuldig.
 


 

5 opmerkingen:

  1. Heel herkenbaar, ik heb onze labrador ook wel eens buitengesloten. Jachthonden blaffen niet.
    Tegenwoordig tikt ze met haat poot tegen het raam, maar dat moet je maar net horen.
    Fijne paasdagen
    Manon

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Treist voor de hond.
    Mijn vriendin de kat van de buren was een tijdje terug via een open bovenraam naar buiten gegaan. De buren waren niet thuis. Ze zag me en ze begon te mauwen. Zielig!!! De zieligste kat van de hele wereld kan ik je verzekeren. Moord en brand. Of ik haar NU, maar dan ook NU uit haar misère kon halen.

    Ik pakte haar op en ik pakte haar in mijn arm de trappen in mijn huis naar beneden.

    Volgens de buurvrouw zal ze het nooit leren. Dat kleine raampje blijft trekken.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ach gut. Hier geeft ook kat Moos geen kik. Die glipt vaak achter mij langs de badkamer in en dan sluit ik hem op zonder dat ik t weet. Die gaat gewoon zitten wachten tot ik een paar uur later ga zoeken.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Dat gaat hier niet gebeuren, ze laten hun blaf wel horen.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Dat vertrouwen dat die deur echt wel eens weer opengaat, als ze maar lang genoeg staren!

    BeantwoordenVerwijderen