Volgers

Volgers

zaterdag 29 april 2017

willen en kunnen

Het was een onwennige ronde vanochtend. Niet fietsen, maar langzaam lopend een blokje rond.
Merle heeft waarschijnlijk een spier verrekt. Gisterenochtend ging ze als een jonge jachthond met een rotvaart achter een haas aan. Mijn man was dat gedrag niet meer gewend en was er niet op bedacht. Met de tong uit de bek kwam Merle thuis.
 En in de middag nodigde een jong hondje haar uit om te rennen. Merle kon die kleine niet bijhouden en gaf alles, wat ze had.
Toen was er waarschijnlijk een kuil in de dijk en strompelde ze naar beneden. Thuis ging ze niet in de stoel. Toen ik 's avonds tv keek, moest ik haar helpen bij mij op de bank te komen. Daar heeft ze waarschijnlijk de hele nacht gelegen, om er vanochtend met hulp weer af te komen.
Het wordt een weekend kalm aan doen. Een stukje brood met honing verborg de arnica-korrels.Mijn man heeft een vrienden-weekend in de Achterhoek.Ik ga de hond maar eens verwennen .
 
 
 
Was mijn diagnose helemaal fout. Merle lag vanochtend maar te likken aan die pijnlijke poot. Net heb ik gekeken tussen het haar. Er zit een flinke winkelhaak, waarschijnlijk bij een spier. Het heeft niet gebloed. Kijken of het vanzelf dichtgroeit.Maar nu kan de hond zelf aangeven, welke bewegingen zonder pijn zijn. Waarschijnlijk kunnen we gewoon zonder spelen wandelen aan de dijk.

3 opmerkingen:

  1. Ach arme Merle. Leren ervan doen ze dan weer niet.

    Ik fiets ook vaak met de hond en op stukken die goed te overzien zijn loopt ze los. Ik zit hoger dus let goed op de beide kanten of er iets loopt. Vogels weet ze ondertussen dat ze zich er niet mee hoeft te bemoeien.

    Maar eergisteren was er plotseling een hert dat heel hard lopend van een veld over de weg naar ander veld wilde. Was 200 m. voor ons en hond racede erheen, gelukkig was de sloot echt te breed en het hert zweefde er elegant overheen.
    Op de terugeweg zag ik uit de verte een kleiner hertje lopen en had ik het op tijd in de gaten.

    Heel bijzonder dit in dit jaargetijde te zien.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Beterschap voor Merle, ze zal het heerlijk vinden om door jou verwend te worden!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Komt vast goed met dat verwennen en met Merle.

    BeantwoordenVerwijderen