Volgers

Volgers

donderdag 20 juli 2017

bot

Er is een bot-en stokjesnijd tussen Merle en de buur-perro. Onze hond sluipt hun tuin in,om een botje te stelen. Die kleine komt later bij ons en pakt het ongezien weer terug.
Nu had de buurvrouw Merle een groot wit bot gegeven. Maar door die voedselnijd is ze sneller gaan kluiven en eten, dan anders. Dat had ik niet in de gaten. Normaal krijgt ze alleen soepbotten. Het resultaat was diarree maandagavond.
Vasten en kruidenpilletjes helpen niet. Nog steeds is Merle aan de dunne. Het lijkt wel een "verkoudheid"van het darmslijmvlies.In de nachten wilde ze zelf in de tuin slapen. Gelukkig maar, want dat is prettiger opruimen dan plekken in huis. Ze drink wel en is gewoon levendig.
Toch bel ik straks de dierenarts. Het duurt me te lang ,zonder enige verbetering. Dan maar een keer een chemisch middel. Ik hoop,dat ik vandaag terecht kan.
 
 

4 opmerkingen:

  1. Ik ben een groot fan van Tormentavena bij mens en dier. Werkt heel snel.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Onze honden hebben het de afgelopen maan best een lange periode ook gehad. Het was af en aan. Ik ben probiotica gaan geven. Dat heeft geholpen.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Norit is bij ons een favoriet voor de hond.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Goed dat je de dierenarts belt, zo iets moet niet te lang duren. Ze drogen veel sneller uit dan je denkt, ookal drinken ze redelijk.
    Sterkte...

    BeantwoordenVerwijderen