Volgers

Volgers

zondag 30 juli 2017

van verre landen

De laatste tijd zijn er weer documentaires over verre landen op tv. RTL-Z toonde een voettocht langs de Nijl. Schitterende beelden en de opvallende gastvrijheid van de vaak arme mensen in de kleine dorpjes.
Dezelfde wandelaar, Levison Wood heeft ook een tocht door de Himalaya's gemaakt. Die afleveringen moet ik nog bekijken. Het lijkt me ook heel mooi. Zijn laatste tocht is door Zuid-Amerika. Ik zal de tv gids in de gaten houden.
Ook een aangenaam zomerprogramma vind ik "van Ninevè  tot Nazareth" over vergeten volken in die door oorlog getroffen streken. Wat een sterke mensen. Zoveel geweld meemaken en familie kwijtraken en dan toch weer opnieuw opbouwen.
Gisterenmiddag begon het te kletteren. Ik zette de tv aan en was in gedachten in Egypte. Voelde mee met de vele blaren op de voeten en het enthousiasme bij het bereiken van de Middellandse zee, het eindpunt van de wandeling.
Om vervolgens toen het droog werd mijn eigen kleine wandelingetje aan het kanaal te gaan maken.
 
 
 
 
 

1 opmerking:

  1. Zojuist het eerste deel deels bekeken. Is interessant. Vanmorgen in de kerk een stukje gelezen van een medekerklid. In Iran wonen christenen. In onze kerk zijn meerdere van deze mensen lid. Een Nederlandse Iranier, is geflest door zijn voormalige huisbaas. Hij is dakloos en logeert bij vrienden. Een dakloze Nederlands Iranese karateleraar zoekt een dak boven zijn hoofd en kan maximaal €700 per maand betalen.

    Vond het ontroerend om dit te lezen.

    BeantwoordenVerwijderen