Volgers

Volgers

zondag 1 april 2018

vrolijk weerzien



Het was een heerlijk stille zondagochtend. Aan het water waren alleen een paar meeuwen te horen. Ik kan genieten van de zeldzame stilte.
In de verte kwamen een paar grote en kleine vage figuren aan. Het bleken oude bekenden met hun honden te zijn. Omdat ik door de moddertroep en het slechte zien al tijden niet aan de dijk liep, was het een vrolijk weerzien tussen de honden. Gelukkig had ik voldoende snoepjes bij me.
Op de terugweg kwamen we nog een andere hondenvriendin met haar vrouwtje tegen. Merle was door het dolle heen. Jammer van die snoei-en plantwerkzaamheden aan de dijk. De vaste groep mensen,die daar altijd elkaar tegenkwam, is uit elkaar gevallen. Misschien de komende zomer weer?
Het is niet alleen Pasen, maar ook 1 april. Ik had mijn man al te pakken. Maar even later stonk ik er zelf ook in. Heerlijk, om als een kind grappen te maken en te lachen.

1 opmerking: