Volgers

Volgers

dinsdag 1 mei 2018

bekend





Vannacht ging het aardig tekeer hier. Ik zag het in de tuin, toen ik wakker was. Vanwege de windvlagen besloot ik mijn winterrondje door het dorp te fietsen met de hond. Dat is zo bekend voor Merle,dat ze bijna blij voorop liep. Het was gelukkig droog.
Later kwam nog een vriendin langs. Ik maakte een restjes-lunch. Een groene smoothie, een restje "jonge zuurkool", zelf gefermenteerd. En een champignon omelet. Ook dat was ouderwets eten en praten.
Wat is wonen in een dorp dan gezellig. Bij de kaaskraam kwam ik andere vrienden tegen. En hoorde de laatste dorpsnieuwtjes. Nu ken ik niet eens zoveel mensen hier, maar bijna altijd is er iemand om te groeten of eventjes te praten.
Ik herinner me nog. dat we 34 jaar geleden hier kwamen wonen. Er was toen nog een handbediende spoorovergang. Als ik van mijn werk het kanaal overstak en bij het seinwachtershuisje kwam, had ik altijd het gevoel "thuis te komen ".
Intussen is er veel veranderd en verdwenen. Maar het blijft een dorp met zijn vele bekenden.

2 opmerkingen:

  1. Ook hier heeft het een tijdje flink gewaaid .Het lijkt me best gezellig om in een dorp te wonen en elkaar een beetje te kennen .Zolang er maar niet geroddeld word want dat lijk me vreselijk .Wij wonen opeen hofje met 12 woningen en er is nauwelijks contact met anderen ,zo saai!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Het is fijn je ergens zo thuis te voelen. Hoeft niet eens een dorp te zijn.

    BeantwoordenVerwijderen