Volgers

Volgers

zaterdag 15 februari 2020

de buurboon



Het buurhondje Kyra komt al een paar jaar regelmatig hier kijken. Ze springt door het gat in de heg om te buurten voor een snoepje. Nu is daar sinds een tijdje een pup, die twee weken geleden ook door het gat kon springen. Sindsdien staan er twee piepend voor de achterdeur.
Deze buurboon(Bono) is een slimme pup. Hij beseft al hoe het hier toe gaat. Waar de snoepjes vandaan komen.Valt Merle lastig en dimt, als ze zachtjes corrigeert. Maar een pup is veel werk, zeker, als je vloerkleden hebt.
Heel onverwacht moet de buurman regelmatig voor onderzoek naar het ziekenhuis. Dat duurt soms te lang voor een pup, om alleen te zitten. Dus haal ik het stel na 3 uur op, om de resterende tijd hier te zijn.
Heel leuk, die twee. Wel goed oppassen voor kleedknauwen, tafelpoot knagen en dat soort dingen. Maar ik wilde,dat het niet nodig was geweest.

8 opmerkingen:

  1. Ahhh wat ben je toch een lief mens ,ik zou het ook doen hoor ook al is het even druk en goed opletten

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een leuk woord: kleedknauwen. Zie het zo voor me. Fijn voor de buren dat je dit doet.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat een lief koppie, doet me denken aan mijn vroegere hondje.
    Wat lief dat je op ze past, in een vervelende tijd voor je buren.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wel superfijn dat jij op ze wilt passen.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Onze buren hebben een herderpup, nou is alweer 6 maanden en altijd zo leuk de vorderingen te zien bij de training

    BeantwoordenVerwijderen
  6. helpt niet die gewone kauwbotten tegen het kleedknauwen?
    ik heb een herplaatser en die is zo gis die verstopt ze tussen de stoelzittingen en onder de schapenvachten en zijn mand,
    maar laat nu wel mijn meubels met rust,
    stella

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. als er alleen de pup was,gaf ik wel botten. Met drie honden en drie botten wordt het knokken.

      Verwijderen
  7. Wat lief van je dat je de honden dan een tijdje bij jou thuis neemt. Je buurman zal ook wel blij zijn!

    BeantwoordenVerwijderen