Volgers

Volgers

zondag 23 februari 2020

droogte

Hoewel ik blij ben met alle droge momenten overdag ,snak ik naar een langere periode zonder regen.
Mijn favoriete wandelplek langs het kanaal is soms één grote modderbende. Dat loopt als glibberende sneeuw.Dan wijk ik uit naar een andere route.
Zo dacht ik deze week,dat de wind de paden wel weer gedroogd had. Maar nee, na vijf minuten blubberen ging ik terug. Gisteren was een bof. De harde wind had stukken pad steviger gemaakt.
Ik hoop op een mooie maand maart. Een stevig pad, nieuw gras, pluimen aan de abelen en steeds meer bloemen. Maar er staat een grote hoogwerker met rupsbanden aan het begin van de dijk. Als daarmee aan de bomen gewerkt gaat worden, is het looppad helemaal vernield voor lange tijd. Ik moet geduld hebben,net als de natuur. Want het gras herstelt zich altijd van het rupsbanden-geweld.



8 opmerkingen:

  1. Hier merk ik ook dat er genoeg water is gevallen voor nu. Ik loop minder lang dan anders merk ik, dat is niet goed. Maar steeds die vieze modder, daar word ik ook niet blij van. Ik ga in de weekenden zoveel mogelijk naar het bos, maar ook daar is het verzadigd zo lijkt het.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Het regent al weken voor mijn gevoel. Maar een paar weken geleden was het water na de droogte van vorig jaar nog niet voldoende aangevuld. Nu misschien wel, hoop ik.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hoop inderdaad dat deze regen de droogte van vorig jaar heeft aangevuld. Wat minder van regen en wind mag wel weer.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. k ben er ook wel een beetje klaar mee, de moestuin roept en mijn handen jeuken om buiten aan het werk te gaan, heerlijk vooruitzicht beetje warmte en zon.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Die ene dag af en toe dat het droog is en de zon zich een beetje laat zien, valt echt op. Het mag voor mij ook wel een langere periode droog zijn.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ben ongelofelijk toe aan het voorjaar!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Regen verveelt heel gauw! Ik heb mij vandaag een aantal keren in mijn volledige regenpak gehesen. Iets waar ik een gruwelijke hekel aan heb!
    En toen kwam ik tot de ontdekking dat 1 van de broekspijpen van mijn regenbroek lekt! Jammer! Het was een dure broek!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Ik snap wat je bedoelt. Wij moeten op het moment per definitie linksaf slaan als we ergens heen willen hier op het platteland. Rechtsaf is de zandweg en die is onbegaanbaar door de modder.

    BeantwoordenVerwijderen