Volgers

Volgers

donderdag 22 april 2021

Star Trek

Al in de jaren '70 keek mijn man naar Star Trek. In het begin lachte ik hem wel eens uit met zijn "jongens-programma"Tot ik mee ging kijken en begreep dat het goede SF was. Zo zijn we jaren lang fans gebleven. Vooral de psychologie uit de oudere series sprak me aan. Captain Kirk was aangenaam om te zien, een 'lekker ventje". Pas later,toen ik een vriend met het syndroom van Asperger kreeg,besefte ik dat mr Spock daar misschien model voor stond. Het was wekelijks genieten..........In de volgende serie kwam Janeway. Haar bestelling bij de replicator "earl grey strong"zeg ik regelmatig tegen mijn man,als hij thee maakt.Wat zou dat mooi zijn,om echt uit energie alle materie te maken,die je nodig hebt. Misschien het einde van de hebzucht,het opscheppen en pronken? .........Waar we tegenwoordig met alle maatregelen en wijze van communicatie nog wel eens een vergelijking mee maken zijn de Borg. Alsof er door de constant herhaalde informatie een soort in bezit nemen van eigen denken plaatsvindt. Hopen dat het zinnetje van de Borg "tegenstand is nutteloos"niet waar is........ Maar nu eerst mijn "earl grey strong".

7 opmerkingen:

  1. Wat leuk, Star Trek, ik ben een groot fan. Ik keek vroeger met mijn vader de eerste serie. En later met mijn zoon de volgende series. Ik was Janeway vergeten met de earl grey stong. Leuk om weer in de herinnering te roepen!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Geweldig dat je erover schrijft...ook ik ben een fan! Dat SF oppervlakkig zou zijn is niet waar!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ben geen SF-ster, maar snap dat er veel meer in zit. Leuk dat jullie dat samen delen!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Vroeger vond ik het wel leuk, maar nieuw zijn zo lawaaig en flitsend en dat ben ik niet meer.

    Blake's Seven was een mooie

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Mijn favoriete serie is Startrek: The Next Generation, met Data, Captain Jean-Luc Picard en vele anderen.
    Mijn man en ik kijken elk weekend tijdens het eten een aflevering. Het verveelt nooit!

    Een hartelijke groet van Jo.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. O ja ik heb er ook zo van genoten. Ik zou ze zo allemaal weer willen zien. Ik denk dat ze als nieuw zouden zijn voor mij want ik herinner me bar weinig van de verhalen. Alleen maar dat ik het prachtig vond

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Ik keek de serie met Picard vooral. Mijn man vond Star Trek mooi, en ik keek toen met hem mee.

    BeantwoordenVerwijderen